onsdag 20 maj 2009

Sorg...

.. i hjärtat! Min lilla mormor gick bort i veckan och det känns i hjärteroten! Jag vet att jag varit bortskämd som haft alla mina "gamlingar" kvar och att naturen har sin gång men ändå... Morfar begravdes för 10 månader sedan så det känns som en ny fast ändå gammal repris! Mormors begravning blir om ca en månad. Tycker iaf mest synd om min mamma och mostrar/morbror som inte har nån av sina föräldrar kvar! Hu, det känns tungt så jag måste släppa det och sluta skriva om sorgen för tillfället. Jag lär älta det mer här senare :(


Jag har en uppstigning kvar i veckan sedan är det.... LEDIGT :) Jag är så in i nordens trött att jag likt Kronblom luckar igen mina gröna då jag hamnar på kökssoffan. Matte har fortfarande något som ilar och rusar runt i kroppen och gör han mör och hängig så han har vilat en rejäl stund nu på kvällskvisten... hoppas bara att han kan somna sen ikväll.


Jag har slut allergitabletter- kan någon slå mig hårt i skallen?!?! Dummare får man ju leta efter, mitt i värsta pollensäsongen slarvar jag och får slut medicin!! *skakar på huvudet* Kan säga att det känns direkt- en flaskborste vore högst önskvärt i hals och öron och en permanent parkerad näsduk under snoken eftersom jag nyser hela tiden och får igång.... ja, du vet vilken produktion jag menar, den som kommer ut genom näsan. Sov dåligt natten som var och på morron tog jag bilen- tack och lov- för vistas jag utomhus blir besvären genast mer påtagliga.... Får nog fuska och ta brumbrummaren imorn oxå.


Imorn ska husets tjej-00:a sova hos farmor och farfar i två nätter så vi ska skjutsa dit henne och så ska vi bli bjudna på surströmming av mina bäst-i-världen-svärisar :) Jag tror inte jag känner någon som är så givmilda och gästvänliga- middagsbjudning där är inte alls ovanligt-skönt i en stressad vardag!


På tal om något annat- här är det kort som jag lovade visa- det som Catta gjort åt mig och som landat in i MIN postlåda! Hur sött var inte det?! Kolla in vad duktig hon är


Nu har barnen krupit till kojs, Mattias likaså :) Ni vet ju hur det är när männen är sjuka *flinar* Faktiskt så har han varit en riktig mästergrillare idag till middag, supergott kött kom in från grillen i sällskap med Matte ;) Till det åt vi pommes, potatissallad, beasås, aiolisås, ugnsgräddat vitlöksbröd och smarrig sallad innehållande bl.a oliver, fetaost, purjolök, äppelbitar och vanliga grönsaker som salladsblad, tomater och gurka. Smaskens!!

Ska gå och krama om min sjukling nu och kanske drunkna i min braiga bok som jag för tillfället fastnat i- Mons Kallentoft är en av favoriterna tillsammans med Jens Lapidus, Camilla Läckberg, Anna Jansson och Stieg Larsson- även om sistnämnda tyvärr inte kommer med fler uppföljare. Jag är periodvis en riktig bokmal som slukar i princip allt jag kommer över- nu är jag i en sådan period så scrappandet blir lite lidande.. Men när jag blir ledig ska jag frossa i min härligt stökiga pyssellhörna :)

Ha det bäst och en extra kram till Pörni, Lisa , Angelica och Monkan!! (men av olika anledningar :) )