söndag 17 maj 2009

Roslådan...

... är klar nu efter dagens pysselstund med Monkan och våra döttrar. Det har varit en väldigt skön dag idag, solen stekte från en klarblå himmel och trädens blad knoppar fram så det nästan syns med blotta ögat... Jag håller mig dock inomhus eftersom jag inte riktigt klarar av alla gula mikrokorn som dalar omkring från alla buskar och träd. Näsan droppar som en otät trädgårdskran, jag nyser som om jag hade näsan (kranen) inborrad i en dammig ryamatta och ögonen kliar, sväller och vätskar- INTE fräscht!! Men man får se det positiva i eländet- sommaren är på gång :)


Igår var vi på middag hos en arbetskamrat och förutom mig och Matte hade han bjudit in ett par till, oxå han en kollega till oss. Vi fick jättegod kycklingfilé invirad i bacon, saftig grönsallad, potatisgratäng och vitlöksbröd- mums filibaba säger jag bara! Jag drack "snäll-dricka" eftersom jag anmält mig som frivillig chaufför medan övriga drack "mindre-snäll-dricka" ;) Sedan var det schlager och efterrätt- en riktigt smarrig sådan! Det blev krossade digestive, vaniljkesella, krossad daimchoklad toppat med hela hallon- en dröm för tungan och gommen!! Nästa middagsträff blev planerad hos oss och jag ska stå för maten men jag tänker inte avslöja vad jag ska laga, det gör jag i sinom tid ;) Trevligt var det men vi var hemma i hyfsad tid eftersom maken skulle upp med tuppen- igen! Schlagern tänker jag inte kommentera mer än- ja, låten som vann var bra men nej, Malena förtjänade inte en SÅ dålig placering!


Idag har mina kottar åkt till sin pappa och Mattes kottar har kommit från sin mamma så nu kör vi en egenvecka för sistnämnda barn. Det känns konstigt, tomt liksom, att bara ha halva barnaskaran ;(

Här kommer iaf dom utlovade bilderna på min låda som jag altrat, lite skillnad är det(kika i tidigare inlägg)!

Nu ska jag gå ner och fixa lite kvällsmys i köket innan det är läggdax. För vet ni vad?!?! Till veckan är det JAG som måste upp med tuppen (med andra ord före fem) måndag-torsdag *bläää*
Kanske tar en prommis nån av dagarna nu när jag vet hur lång tid det tar.
I fredags kl 05.00 hängde jag väskan på ryggen och knallade med långa kliv iväg mot jobbet. Vi har drygt 6 km enkel väg och det tog ca 50 minuter. Mina skor lämpade sig absolut inte för en så rejäl promenad så när jag var framme kändes det som att fotsulorna glödde och sved *ajaj* Sedan kan man ju välja en mindre lång premiärpromenad då man är som jag- världsmästare i dålig form och kondis!! Nåja, kände mig duktig som tagit mig hela vägen fram utan att bryta ihop efter vägen :)
Men det är klart, cykeltur tar knappt hälften så lång tid... Så vi får se, men motionera på något sätt ska jag göra!!!

Lev och må mina vänner!