söndag 3 maj 2009

Bzzzz... bzzzzzz....

.. lät min mobil 08.15 i morse. Yrvaken svarade jag på det okända numret som visades på displayen- och så var det lilla Lisa som halvers klämkäckt kraxade fram "Kan du skjutsa upp mig på akuten?!" Ehh... va?! Tala om ett chockuppvaknande *s* Då Mattias jobbar natt brukar jag ligga vaken halva natten och med kudden upp-puffad bakom skallen och täcket uppdraget till hakan ligger jag och läser vad som för tillfället lockar- igår var det en skvallertidning. Följden blir att jag sover till minst 10-11 (då vi inte har barn hemma såklart) och detta stod på min dagsplanering men det blev snabbt omprioritering. Hämtade upp min vän som såg allt annat än fräsch ut- gissar att fyllan hängde kvar sedan gårdagen (sorry smul *flinar* ) och gasade mot LAS. Jösses hur handen såg ut, tummen såg ut att vara slarvigt monterad på en blålila vattenballong- mjukdelarna runt hela tummen var uppsvällda och blodfyllda. Hugaligen!!

Allt gick bra, röntgenplåtar togs, handen blev omlindad, bakishuvet fick en tablett och bakismagen ett "dagen-efter-mål" på Frasses- sen gissar jag att Lisa slocknade och sov bort resterna av gårdagen ;) Som frissa kan hon inte jobba så hon är hemma minst en vecka och vilar den stackars blåfärgade handen.

Efter dessa timmar på lasarettet hann jag förbi min svägerska Magda som skulle låna några stämplar, hann nypa lite på vårt fadderbarn (som är SÅ oförskämt söt!) och sen köpte jag hem mat till min nyvakna man. Sen har jag faktiskt inte hunnit göra så mkt mer idag! Klockan susar fram, två av barnen har hunnit komma hem fast ett av dom är på träning nu. Sedan kommer resterande två så då är familjen fulltalig :)

Nu börjar fotbollssäsongen komma igång, i dagsläget har vi sex träningspass inplanerade per vecka och då tillkommer matcher och cuper! Det känns lite hårt- vi jobbar skift på jobbet båda två men nu blir det skiftgång även hemma för att få ihop allt. Och då ska ni veta att det bara är TRE av våra fem barn som idrottar! 98:an kör sjumanna med seriespel och 00:orna spelar fortfarande femmanna och slipper serie, däremot har dom sammandrag några gånger per säsong och det räcker gott!!

Jag kan ju inte skriva ett inlägg utan att sätta in en bild på något jag gjort så här kommer ett riktigt hastverk som jag fick alltför kort tid på mig att knopa ihop. Min gamla handledare på jobbet går i pension och nåt ville jag ju ge han- så här blev det.... (bara ÄLSKAR knotiga gubben och gumman från Stämpelgården)

Pappret är Maja Design "Mina vänner Carina", bokstäverna (vars namn jag har glömt) har jag satt 3D-lack på.
Är rätt usel på att komma ihåg att memorera vad allt heter, skapar på måfå, men jag försöker iaf :)
Så, nu har jag delgett er min dag i stora och små drag. Dax att göra nån nytta innan energin är helt slut. Och alla ni där ute- glöm inte att det är dax att deklarera (vi har gjort bort våra deklarationer idag *jippi*)
Sköt om er!!