onsdag 29 april 2009

Bebis i magen....

... och för er som just satte kaffet i vrångstrupen kan jag upplysa- det är inte JAG som har det *S* (Magen är bara rund och mjuk pga allt onyttigt som på ngt konstigt sätt hamnar där)
Däremot har vi hälsat på en arbetskamrat åt oss och hennes sambo och dom ska ha en bebba till hösten. Hade såklart donat ihop ett kort åt dom blivande föräldrarna och eftersom maginnehållet är av- för oss- okänt kön så blev det ett rosa/blått kort. Insidan med en fin vers får förbli hemlig för allmänheten :)




Jag nyttjar sjuka kassan från igår. Magen krånglar, kroppen värker och till råga på allt så kliar ögonen och näsan droppar konstant!! Sitter och snörvlar som värsta snorungen och näsan börjar få en aning julförknippad färg. Och då har inte pollensäsongen kommit igång på allvar här uppe!! Mkt skit följer med med luften från mellansverige då vindarna friskar i men jag tror att största boven för mig just nu är allt snömögel som ligger som ett spunnet grått, lurvigt täcke på marken *nyser*


Ska iaf försöka mig på att jobba imorn, annars missar jag ju majbrasan och kanalsimmet. Jag är uppfostrad så att när man är hemma från skola eller jobb pga sjukdom så håller man sig hemma hela den dagen, man är INTE ute och ränner och rantar- det har min lilla mamma lärt mig. Nu är det våra små barn som indoktrineras i den läran!!









Har fått en award av min goa vän Pernilla (tack gumsan!!) och den sänder jag vidare till;

Angel-Dolliver; den blivande vovvemamman som fyller sitt stora, varma hjärta med ytterligare en individ... det räcker inte bara med fem barn och make- en hundvalp får oxå plats :) Du är duktig både med scrap- och sociala biten!

Monkan; med sin skadade hand är hon handikappad och kan inte scrappa och detta är tjejen som shoppar och väntar på scrappaket varje vecka. Snart får du prova sakerna min vän :)

Lisa; för att hon kämpar på i motgång efter motgång utan att låta sig knäckas! Du är duktig och stark smul!

Lena; SÅ duktig scrappare som ger så mkt inspiration och ideér att jag bara bubblar av skaparlust! Tack för att du "delar med dig"

Nu ska jag gå och snyta mig- IGEN- och sen ska jag vila min arma kropp i min renbäddade säng- i mitt nystädade sovrum :)
Ska hylla några jubilarer den kommande helgen så jag har lite kvar att fixa innan kalasen men det får bli efter min vilstund!

Sköt om er mina vänner där ute i landet!!