fredag 24 april 2009

Fredagkväll vilken härlig kväll....

.. ÄNTLIGEN ledig!! Måste säga att jag mår riktigt skönt av att vara hemma med familjen! Nu ska jag göra en rallysnabb uppdatering (fast ni som känner mig vet ju hur bra jag är på rally- i snigelklassen) För det första; här är den fina KAOS-awarden som jag fick hem i min brevlåda av blivande vovvemamman Angel


Hennes motivering; Denna går till en tjej av mångsidighet. Hon och jag har mångt och mycket gemensamt och hon skänker mig jämt ett gott skratt på vägen. Alltid lika spännande att läsa något av hennes avtryck.

Nu har jag i min tur påbörjat KAOS-tillverkning :)


Sen kan jag visa ett lite, för mig, annorlunda kort som jag gjort åt min underbara farmor (tror knappast att hon kikar här även om min fräsiga 83-åriga farfar är värsta datafreaken med ny bärbar dator och är självlärd photoshop-expert)




På den lilla bilden ser man mer de rätta färgerna... Har aldrig provat göra ett kort man öppnar i mitten men det gick det oxå.. Stämplade hÄnglars hjärtestämpel på båda sidorna om stängningen, får se om de 80-åriga fingrarna kan pilla upp kortet eller om hon behöver hjälp :) Sen stämplade jag 80 i sånt där gummi, vet ju inte riktigt vad det heter *ler*



På tal om något HELT annat.... har funderat djupt idag under mitt slitsamma arbete, jag är ju kvinna och kan göra många saker samtidigt :) Jag har jobbat många år i vården med i princip bara kvinnor och nu har jag jobbat några år inom däckbransch och pappersfabrik. Och vet ni vad... det är inte så jädrans stor skillnad... Skvaller, intriger, tjatter- allt som egentligen hör till kvinnliga arbetsplatser- det finns med råge inom männens värld oxå även om dom inte gärna erkänner det. Den största skillnaden är att; kvinnor sällan använder könsord (vilka jag faktiskt inte törs skriva ut här med hänsyn till känsliga läsare) i dagligt tal utan att ens rodna på kinden... sen är det inte ofta kvinnor lättar på ena skinkan och lägger av en brakfis mitt bland kollegorna.. Rätta mig om jag har fel men mina erfarenheter är då så *s*



Men ack vad jag trivs att jobba med dessa raka, ärliga, hjälpsamma och okomplicerade män! Jag är lite rå i borsten själv och kan *host* uttrycka mig rätt rått titt som tätt... och ingen kan nog lägga upp såna enorma (öl-)rapar som jag... så kontentan av detta inlägg är att.... jag är rätt testosteronstinn, eller vad tror du ;)



Så.. det var alltså mitt rallysnabba inlägg *torkar svetten ur pannan* Nu ska jag gå och umgås med min familj... Men läs, begrunda och kommentera manligt/kvinnligt- det vore intressant ;)

Sköt om er, återkommer imorn!