söndag 12 april 2009

Påskpyssel

I år har vi inte bara haft vanligt påskpyssel i familjen, det har blivit mkt scrappande oxå. KUL :) Vi har haft förmånen att vara bortbjudna på tre ställen och man vill ju inte komma dit tomhänt (eller så erkänner man krasst att behovet att scrappa pockar på trots storhelg *S*) Maken uppfyller sin manliga försörjningsplikt och jobbar två tolvor förmiddag igår och idag så jag och barnen roar oss själva från soluppgång till kvällsskymning.. inte för att nån av oss upplever soluppgången genom stängda ögonlock under våra sovmorgnar men solen stiger då upp iaf :)
Min goa svärmor har fyllt år i veckan så vi var ditbjudna på middag långfredag och då gjorde jag ett flaskkort att hänga runt vinaren som hon fick tillsammans med en blomuppsättning och ett kaffemått av finare slag. Min snälla svägerska stod för inköpen så vi behövde bara pröjsa vår del och fixa kortet :)

Alla barn fick flera påskägg från många håll men eftersom jag hade sett att man kunde göra något fint av en tråkig äggkartong så var jag tvungen att prova det och denna kartong tog vi med till svärmor och bjöd alla barn på ett ägg var :)

Senare samma kväll hälsade vi på våra kompisar Nicke och Mia och till dom hade jag gjort en påskpåse. Både jag och Mia älskar ljus så jag försökte mig på en ljus- och tändstickspåse

För att inte lägga ut alla mina roliga alster i samma inlägg så sparar jag vidare rapportering och produktionsvisning till ett senare tillfälle ;)
Nu ska jag städa upp lite i min röra, ni kan inte ens föreställa er den enorma oorning som jag ställt till med bland mina saker *suckar* Jag har mer förståelse för barnen nu, som vuxen är man alltid så förståndig och uppmanar dom att städa upp direkt efter dom lekt klart med en sak- innan dom påbörjar nästa lek... Jo tjena... hur kul är det?! Lämnar man allt framme så kan man ju lättare fortsätta när andan faller på (fast jag ska försöka vara vuxen och förståndig och INTE erkänna detta för mina barn *S*)
Fortsätt mys bland påskpynt och goda maträtter och godisägg så hörs vi sen...
Tjingeling :)