onsdag 8 april 2009

Shit...

.. nu har jag gjort det- igen! Jag som försöker kämpa för att forma min kropp lite fastare gjorde en stor ätar-synd idag... Jag köpte hem pizza!!! Min ursäkt är att jag var så attans sen från jobbet, ringde alla fritteavdelningar och senarelade barnhämtningen eftersom jag fick veta att jag hade en befattningsträff direkt efter avslutat skift. "Jo men jag hämtar ungefär fyra, kan bli nån minut före eller efter" Jo, tjena! 45 minuter försenad stegade jag ut till parkeringen och drog med en rivstart iväg mot första anhalten. Trötta, hungriga barn som hämtas av en lika trött och hungrig mamma är som gjort för konflikter av stora mått men av små anledningar. Så- i stället för att dra igång middagsfix så köpte jag hem största familjepizzan dom har. Nu åt jag lite mindre än vanligt men- okej, det var inte för att jag var vettig på något sätt utan för att alla barn skulle bli mätta INNAN jag började slafsa i mig. Hade, precis som igår, ett extra barn till middag så det blev mindre över för mams... Tur jag har reserver att ta från :)


Nu ska jag visa mitt lilla experiment som jag knåpat ihop till Lisas Ellen. Eftersom hon är ensambarn passar det bra att ha henne som försökskanin för ska jag göra nåt åt mina barn så blir det ju fem st upplagor. Deras tur kommer, I promise!
Ellen gillar guldpengar med choklad i och Hello Kitty så val av snask i denna påskpåse blev inte så svårt :)

Tyvärr blev inte korten alltför bra men man ser ju iaf vad de föreställer...




Den fina stämpeln är från nyaste hÄnglar och blommorna från YouDo.



Sen ritade jag en egen kyckling och ägg för att pryda baksidan lite, där huvudet från framsidan sticker upp :)



Så... nu ska jag ta mig en kaffetår, umgås med barnen innan nattning och sedan ska jag nog försöka ta en scrapfri kväll (hur då det ska gå) och läsa en skvallerblaska innan John Blund kommer på besök. Är så trött så jag orkar nog inte ens hålla mig vaken till Mattias kommer hem kl 22, jag ska ju för tusingen upp 5.00 så då är man väl ursäktad för en tidig kvällning ;)


Tusen tack alla ni som skriver så uppmuntrande och fina kommentarer i min blogg, det värmer!!!