torsdag 1 oktober 2009

Tråkigt.....

... men sant. Både jag och Mattias har varit väldigt restriktiva med min bloggadress till arbetskamrater. Ingen av oss har kollat på bloggen via arbetsdatorerna eftersom kollegor kan snoka bakåt via tidigare aktiviteter och på så sätt hitta min blogg. Detta har vi lärt oss av tidigare erfarenheter då kollegor fått sina bloggar "nedklottrade" med dumma kommentarer skrivna av vad som ska föreställa vuxna män- ibland i andra personers namn! Detta har lett till att dom fått klappa igen hela bloggen. SKA DET BEHÖVA VARA SÅ?! Nu har min bloggadress kommit fram och jag kan bara beklaga! Man kan tycka att människor, oavsett ålder, ska ha en viss respekt för sina vänner/ kollegor och inte förstöra på något sätt- men detta funkar alltså inte på vårt jobb. Detta gäller inte majoriteten så jag ska inte dra alla över en kam men det räcker med ett fåtal för att det ska bli förstört. Mina arbetskamrater hade gärna fått adressen och full tillgång till bloggen om det bara vore för eget intresse men.... *suckar*

Hädanefter kommer jag enbart lägga ut bilder på scrap-alster för hur kul är det på en skala då vårt "puss-kort" från Hemavan helt plötsligt ligger till allmän beskådan på en arbetsdator?!?! INTE kul alls! Jag är så grymt besviken, det är ändå vuxna män vi talar om.... Jag vet inte vem som snott bilden från bloggen och jag vill inte heller veta vem det är men personen ifråga har gjort mig väldigt ledsen. Jag hoppas att den personen läser detta inlägg och tar sig en funderare för jag tror inte att människan i fråga trodde att en "sån liten bagatell" skulle såra så mkt men det gjorde den. Ibland måste man tänka ett snäpp längre på eventuella konsekvenser innan man går till handling- även rörande små bagateller.....

Alternativen nu är att starta om på ny kula med en annan blogg och lösenordsskydda den från start eller så måste jag lösenordsskydda den här bloggen men då riskerar jag att tappa vissa läsare vars smygande och tysta besök jag inte har något emot. Gissar att många inte "ids" eller tycker att det är mödan värt att maila och fråga om lösenord om man inte känner varandra. Personligen så tycker jag det är kul att kunna kika runt på bloggar som är öppna för allmänheten- och det vill jag att mina läsare ska kunna göra hos mig.

Vi får se hur framtiden blir med denna sida men som sagt, jag kommer inte att bjussa på fler privata bilder och jag kommer definitivt att dra in på privata detaljer. Min blogg blir aldrig mer vad den har varit!

Det var det, roligare än så var jag inte idag *ledsen*

Ha en bra kväll!