måndag 19 oktober 2009

Trendbrytning pågår...

... med start idag! Nu ska jag skärpa till mig och försöka minska ner uppdateringstiden för blogginlägg- tänk, förut skrev jag åtminstone varannan dag... kanske lite väl ambitiöst... men man behöver kanske inte vänta en vecka?! Skulle jag dessutom ordbajsa i vanlig ordning så skulle jag inte ha många läsare kvar i slutet på novell-inläggen som riskerar att uppkomma vid så lång "frånvaro" i bloggen. Och se- bara detta dryftande om tid för uppdatering tar flera rader i anspråk av bloggen! Jag är ju fantastisk *S*

För övrigt är jag en "trött fantastisk", jag har haft en riktig sömnvurpa inatt. Somnade gott kring 23-snåret med maken tryggt i min närhet.... och vaknar 01.30 och känner att "nu har jag sovit klart, dax att stiga upp". Pigg som en ... jag vet inte vad... och inte kunde jag somna om heller. Det är sjukt jobbigt att ligga i sängen och försöka undvika att störa den gott sovande sängkompisen med så lite vrid, vänd och suck som möjligt. Till slut tog jag en bok som jag läste ut (är på nr 14 av 47 i "sagan om isfolket"- så böcker har jag gott om) Släckte lampan och tusen tankar snurrade i skallen, allt från barnuppfostran, skolfotoblanketter som ska fyllas i, avbokning av besök på vårdcentralen, veckans planering med träningar, maträtter osv osv.... Inte bra att göra sånt nattetid! Somnade nån gång kring 5-tiden och även om jag fick sovmorgon idag så är kroppen mör....

Har hunnit med ett besök hos min gulliga arbetsterapeut idag, vi grejade med handledsskydd och hade ett själsligt skönt samtal. Det är alltid upplyftande att prata med någon som vet hur man känner och som förstår varför saker och ting är som dom är- och som inte är fördömande!

Barnen trampar ivrigt runt och undrar när deras pysselhörna är klar och snart är den klar!! Nu väntar vi bara på enfärgade cardstocks som kära Monkan har beställt åt oss och jag, eller rättare sagt vi, hoppas att dom kommer snart!
Sen ska vi faktiskt köpa en till hylla till rummet. Klämkäcka A och hennes kärlek har bestämt sig för att köpa av oss våra fina Malm-möbler som inte passar in- varken praktiskt eller utseendemässigt- sen dom blev förflyttade från sovrummet till barnens allrum.
Istället för flera och en stor, snygg Malm-väggspegel i samma mellanbruna som byråerna blir det en (bilder från ikea.se)
Passar kanon då kidsen har en uppsjö med böcker som just nu ligger undanstuvade i byrålådor.
Dessutom har min lillebror i Gbg fixat en skitsnygg vägglampa med både mys-ljus och läs- ljus och denna ska upp i läshörnan.... Bild kommer sen :)


Nu ska jag krypa in i min pysselhörna och göra klart min "pennbok" medan lugnet råder i huset.

Ha det gott mina vänner och sköt om er!!