lördag 24 oktober 2009

Bio....

... är en rackarns bra aktivitet! Man kan gå ensam om man känner för det eller i någons sällskap, exempelvis en kärlekspartner, goda vänner eller som vi gjort idag- med barnen. Aktuell film för dagen var "UPP" och den var rolig (ska jag vara ärlig var det ju inte den bästa tecknade filmen jag sett men...) Barnen skrattade mest- och det är ju huvudsaken då det är en barnfilm :) Bara själva upplevelsen är mysig tycker jag- med Matte och jag på ytterplatserna och våra fyra barn innanför oss. Det blir en gemenskap även om vi inte sitter axel mot axel alla sex pers (en fysisk omöjlighet sett ur alla formler och teorier *S*) Redan då man kliver ut i kvällskylan och promenerar mot bilen dryftar man filmens plus och minus. Stora tonåringen var inte med av orsaker som är så självklara att jag inte ens behöver orda om dom *ler*


Nu är vi långlediga i hushållet och det är skitskönt! Jag ska försöka ta kortare promenader varje dag, småpyssla här hemma och givetvis hitta tillfällen för scrapping! Kanske jag hittar nån vän att pyssla med *flinar stort*


Och vet ni vad?! I veckan har jag fått långa pekfingret av min annars så snälla och beskedliga make. NU är det absolut förbjudet att tvätta en bygel-BH utan den livsviktiga och obligatoriska tvättpåsen!! Sist jag tvättade underkläder hade det slunkit med ett sådant klädesplagg innehållande två stycken byglar (säkert pillemariskt och strategiskt invirad i nån tröja så att jag omöjligt kunde se den) och voila- ut ur maskinen plockas samma plagg.... med ena bygeln på villovägar!! Och jag vill lova att efterföljande tvätt hängde i lösa bolliner för fy ?*#%§ vad tvättmaskinen skrek och raspade varje gång den skulle centrifugera!! *bita på naglarna-läge*

Till saken hör att kvinnan vid tangentbordet är ganska envis och "kan-själv-typig" så jag skruvade ur alla proppar som hörde till tvättmaskinen och hämtade skruvmejseln. Sen var det bara att skruva bort hela bakstycket för att se när/var/hur jag skulle göra för att befria min lilla bygel som hamnat i maskinens fångenskap. Ska inte säga hur många svordomar som studsade mellan väggarna eller hur många blåmärken jag tillskanskade mig i min vilda framfart inne i maskinen men i samarbete med Matte fick vi till slut ut fanskapet!!

På måndag ska jag införskaffa minst 10 tvättpåsar för det ska aldrig vara någon risk att hushållets enda påse ligger i botten på tvättkorgen då en Tetrapackshållare ska in i den livsnödvändiga maskinen.


Imorn ska våra pysslande barn pyssla.... med en kalender som jag gjort åt dom. Hittade den på en superduper-sida som heter Blanketten. Eftersom vanligt 80-grams skrivarpapper inte duger, var jag på Classe O och laddade upp med flera packen fotopapper (som jag alltid använder för stämpling) och så skar jag 48 st blad till A4-storlek. Efter att Matte skrivit ut alla månader gånger fyra, slog jag hål och spiralband kalendrarna i min BIA :) Nu kan dom få en egendesignad överdel på varje månads blad och själva skriva in saker som dom tycker är viktiga att notera!
VARNING för suddiga bilder (som vanligt *ler bedrövat*)

Framsidan i sin helhet


Detaljbild på dagarna (eller månaden- valfritt vad man föredrar att säga *s*)



Sedan är ju min Promarker-bok klar och även i den använde jag mig av Classe O-papprena som jag stämplar och färglägger. Använde inte spiral på ryggen utan återförslutningsbara ringar (tror dom heter Gypsy-ringar el liknande) så att jag ska kunna fylla på med papper vid behov. Så här ser min bok ut;

Framsidan


Insida (med blyerts-streck som lätt suddas bort när man fyllt i färg i ruta samt skrivit färgens namn)

Nu är det bara att fylla på allt eftersom jag köper nya färger :)


Så...nu ska jag gå och fylla badkaret med varmt vatten, hälla i en påse välgörande badsalt som jag fått av min själasyster på jobbet- sus- och så får vi se om det blir duobad eller om jag får halvdvala i min ensamhet med en bra bok *ler*


Ha det gott mina vänner- på återseende!!