måndag 12 oktober 2009

Ojoj...

... ingen kan då anklaga mig för att vara duktig på uppdatering av bloggen!! Nästan en hel vecka har passerat- och jag har med andra ord åldrats en vecka....fast av det känner jag ingenting *s* Purung och glad ändå! Kan i och för sig vara för att jag för tillfället är nyvaken...jo,du läste rätt! Det är nästan läge att skämmas- men bara nästan. Vi har faktiskt jobbat en 12-timmarsnatt både jag och Mattias och det var inte direkt "förberett" innan jobbet med taktikvila och en god middag i magen. Våra barn födda på 2000-talet (samt -93:an) fyller år mitt under blommande sommarlov och då är det inge vidare kul att ha kalas med kompisarna- många är bortresta eller har bokade planer så vi låter barnen ha sina kalas då skolan börjat om. Inte nödvändigtvis för presenterna- även om dom är viktiga för barnen (och mig som aldrig blir för vuxen för paket*flinar*)- utan för att uppslutningen av kompisar ska vara tillfredsställande.


Så familjens yngsta kille hade sitt 7-årskalas igår i en närliggande simhall- ett riktigt uppskattat och roligt badkalas med 10 gäster :) Efter badet hade mamma i familjen med sig tårta, saft och fikabröd som dom små smaskade i sig innan avfärd hemåt. Förutom tårtbakning hade jag en mysig stund med Monkan och Åsa, vi satt som värsta scrapp-missbrukarna och stämplade av varandra under glada rop

-"men åhhh, den var ju bara såååå sööööt"

-"kolla den här- hur fin var inte den?!" osv...

Tur ingen utomstående hörde våra extasiska rop *asg*

Vi ska försöka hitta en dag till nu i veckan då vi kan fortsätta för detta gör man ju inte på några få timmar- inte för att vi ha SÅ många stämplar var *visslar och tittar upp i taket* Ska försöka hitta en tid så att även min mor och svägerska har möjlighet att vara med, ju fler desto trevligare :)


Även om dagen var trevlig så blev det en tidig morgon, rullande aktiviteter hela dagen och barnavlämning direkt innan jobbet så vi var som sagt inte direkt spirituella och kvittrande glada och pigga då vi avlöste avgående skift på arbetet. Och tolv timmar är tolv långa timmar om man är trött och fabriken går bra... Nåja, vår tonåring fick liv i oss 17.10 i em då han efterlyste middag på bordet så nu har han fått uppleva att det inte bara är coola typer i hans åldersklass som kan sova bort en hel dag *s*

Vi ska strax ladda för ytterligare nattjobb men nu känns det något lättare. Vi ska faktiskt jobba tillsammans hela nattveckan så fem nätter ska han få dras med mig och djuplära mig en massa saker :)

Igår skickade jag iväg ett kort som skulle till en 60-årsjubilar men i mitt tankspridda tillstånd glömde jag fota skapelsen, och det händer inte ofta. Så därför har jag inget att visa upp i dagens inlägg.... men jag har saker på gång så det kommer :)


Däremot har min vän Anna utmanat mig så här kommer 10 saker om mig;


1. Jag lever i en stjärnfamilj där jag och maken kärleksfullt och vakande kretsar runt våra fem lysande småstjärnor i en stundtals kaotisk sfär.

2. Kaffe och morgontidning före familjens uppvaknande är ett måste för att inte mitt enormt usla morgonhumör ska ge sig tillkänna ;)

3. Jag är en äkta nattuggla som får mesta möjliga gjort då alla andra vill sova och som älskar att sova då alla andra vill stiga upp och påbörja dagen.

4. Jag är en känslomänniska som har lika nära till skratt som gråt, ilska som glädje, gillande som ogillande.

5. Jag har svårt ibland att säga vad jag tycker och tänker för jag vill smälta in i mängden och jag vill inte "göra bort mig" eller "utmärka mig"

6. Om någon anklagar mig för att fuska/ ljuga eller behandlar mig dåligt så blir jag oerhört förorättad och kan jag vara långsint.

7. Jag väljer mina vänner med omsorg- dom som tar energi utan att ge någon tillbaka har jag ingen glädje av att umgås med, men detta har tagit åtskilliga år att komma på!

8. Jag är stolt över mig själv (faktiskt- så osvenskt) som lyckats skola om mig från undersköterska till operatör, med ett stipendium i handen och ett fast jobb i bakfickan!

9. Jag har en värk i kroppen sedan några år tillbaka som jag inte pratar så vitt och brett om- men förutom det onda den gör i kroppen orsakar den problem i form av dåligt humör, trötthet och begränsning av fysisk aktivitet. TACK mina nära (familj och vänner) som vet, förstår, accepterar och underlättar!

10. Jag har lagt på mig way to much sedan jag träffade Mattias (drygt 20 kilo!) och nu är jag väldigt missnöjd med kroppen. Hatar att banta och hålla igen men nu är läget just- hålla igen! Ni som följer bloggen får rapporter om detta :)



Det var det! Vilken pärs. Och många "jag" blev det, speciellt i början av varje punkt! :) Då jag läser igenom punkterna om mig själv så låter jag lite som en hård person, men jag hoppas jag uppfattas annorlunda av dom som känner mig och som vet hur jag är *ler*


Passar utmaningen vidare till;

Monkan

Mysmumlan

Jessica

Tord

Angelica

Karro

Ni andra som vill får jättegärna prova skriva om er själva, det är inte så lätt!


Nu ska jag göra mig klar för avfärd mot... Sherwoodskogen... eller var det kanske Smurfit?!
Sköt om er därute och på återseende!!

KRAM KRAM KRAM