torsdag 29 oktober 2009

Full rulle...

... i vårt röda hus med vita knutar! Vi är nämligen barnvakt åt mina systersöner och jag vill lova- killarna har energi :) Eftersom syster jobbar i en klädbutik och pojkarnas pappa kockar på en av stadens finare restauranger så får killarna sena dagishämtningar ibland och det vet väl alla som provat hämta trötta hungriga barn, att inte är det någon höjdare! Så för att underlätta lilla familjens vardag, har vi" avlastat" lite den här veckan. Det passar toppen då vi själva är lediga och inte har några barn hemma- vår tid är lite mer flexibel såna här veckor ;)

Vi hämtade bröderna Bus på dagge i tisdags och såg till att mamma J fick komma till dukat middagsbord samt ta hem två mätta, torra killar. Även idag ska vi ta hand om dom till efter sex-snåret, däremot är det bara småttisarna som får äta middag. Vi har nämligen sedan tidigare bokat in en middagsbjudning hos oss kring sju så direkt när syster och pojkarna åkt hem ska jag styra ut till Mattes hemby norr om stan och hämta D och M. Blir en trevlig kväll med gryta, vin och kanske lite spel (vet inte om dom gillar sällskapsspel men det lär visa sig- det är premiärbjudning förstår ni *ler*)

Mor lilla mor bjöd ut mig och syster på lunch på stan här en dag och det var SÅ mysigt. Det blir inte att äta ute så ofta men fördelen med det är att man uppskattar det desto mer dom gånger det lyckas bli av... Efter maten gick syster tillbaka till jobbet och jag och mams strosade runt på stan. Inne på stans pysselaffär träffade jag min gamla klasskompis Erika och det var skitkul att ses igen!! Mig veterligen har vi väl knappt setts sedan vi gick ut nian och numera bor hon i Sundsvall så man springer ju inte direkt på varann titt som tätt.... Hon och sonen var uppe på besök i föräldrahemmet och vi ska verkligen försöka få till en träff framöver, om inte annat så till sommaren!

I veckan har vi även varit och hälsat på en av våra arbetskamrater som fått tillökning i familjen- och ve och fasa så söt tös! Jag lovar- mina äggstockar dansade limbo när jag höll lillan i famnen och drog in den underbara babydoften i näsan! *ler lyriskt* Lite drygt en månad och söt som en sockertopp! Nu har vi ju ingen barn-brist i vår familj men det hjälps inte- min babylängtan väcks till liv lite då och då. Jag tror mig veta att vi har ork och energi med ett "klisterbarn" men maken är inte inne på samma linje- inte i dagsläget iaf, men han säger att inga dörrar är helstängda än... Jag kikar in i dörrgluggen han lämnat öppen lite då och då bara för att se så att det verkligen finns en chans kvar men vem vet- då han ev ändrar på sig så har vi väl blivit för gamla och bekväma *suckar* Sen vet man ju inte hur min kropp förändras (nu menar jag inte i elasticitet och vidd för där börjar det redan barka åt skogen), värken har förvärrats under åren och en graviditet skulle kanske inte vara förmildrande.... Men ändå ;)

Här är iaf kortet jag gjorde åt nykomlingen :)
Framsida (dekorgummi samt alfabetet "Chemistry" i namnet)




Detaljbild (dom grå "tagsen" passade in i spetsens hål, dessa är upphöjda och 3D-lackade)


Nu ska jag gå ner och pyssla på med småbusarna, dom roas just nu av stora sonen som ju går Barn- och fritid (smarta mamman som förespråkar barnarbete av lämplig art har lagt fram det som "ett ypperligt tillfälle att praktisera" *S*)

Ha det gott och på återseende!