lördag 31 oktober 2009

Inga bilder.....

.... läggs in här idag! Det verkar som att blogspot har lite problem idag och mitt tålamod existerar inte eftersom jag är rätt nyvaken (en morgondusch har jag dock hunnit med)

Lite uppdatering;
Middagen i torsdags blev jättetrevlig! Mattias hade gjort en underbart god gryta med fransyska, lök, svamp, vitlök, bacon,morötter, en massa kryddor samt vinsås och till det serverades pressad potatis (snålvattnet rinner till i gipan *s*) och till efterrätt hade vi digestivekross, kesella vanilj, hemmaplockade hallon samt chokladflarn.... Vi åt och drack...och lite tärningsspel blev det allt :) Trevligt sällskap är A och O, resten ordnar sig alltid!

Igår hade vi en riktig slappardag och det var SÅ SKÖNT! Vi hasade runt här hemma i mjukiskläder, eldade i kaminen, sörplade kaffe, läste böcker... och bara njöt :)
Ännu bättre blev dagen då vår efterlängtade "värmepumpsgubbe" äntligen kom- efter veckors väntande och bortglömmande (från hans sida)- och fixade vår pump. Den har levt om som f*n och har man inte haft anlag för migrän så har man fått det här! Ett lager i motorn var inte okej, tydligen ett vanligt fel, och som tur var gick detta på garanti. I början då problemet uppkom var det mest jag som led, min hörsel hör sånt som bara hundar och inga andra gör- typiskt onödiga ljud alltså - och detta oljud gjorde jag maken uppmärksam på men han har den för män/barn/tonåringar vikta förmågan att bara höra det man vill höra.... Nåja, allt eftersom tiden har gått har även mannen i huset börjat irritera sig på detta ljud och våra gäster har stillsamt frågat om vi har ett reaplan i huset eller om pumpen är på gång att brinna upp *grimaserar* Men NU är den fixad och den hörs knappt- ljuvligt!!

Fick tillfälle att tömma tårkanalerna igår, propsade på att vi skulle se idol även om inga barn var hemma och detta fick jag igenom- Matte tog sitt täcke till soffan, bäddade ner sig och en bit in i programmet drog han timmerstockar *S* Inget ovanligt i detta hushåll ;) Iaf- igår, medan Matte fortfarande var vaken, hade dom ett frieri under idol- och där höll jag på att tappa mitt liv i förtid! Snöpligt men jag måste erkänna- jag hade munnen full med riskaka (saltsug!) då blivande brudparet kom i bild och när jag fattade vad som skulle hända började jag stortjuta! Alla dammluckor slogs upp på vid gavel och jag höll på att sätta riskakan i halsen (inte vet jag hur man är konstruerad i hals- och näskanaler där även tårkanaler inkluderas men en high time krock blev det där inne iaf!) Hostande, snörvlande och med tårarna rinnande försökte jag få i mig luft -utan medföljande smulor- och så småningom repade jag mig! Jag blir så medryckt av allt som har med känslor att göra! Fint var det då! :)

Egentligen har jag inte tid att sitta här för jag ska bort strax. Ni vet ju att gratis är gott! Och idag är det gratis :) NU är det äntligen dax för min hockeykväll i Luleå med arbetskollegorna- hotell och middag inkluderat! Det ska bli trevligt, sist jag hörde ngt om resan så var vi ett 16-tal som skulle iväg men jag tror att antalet är decimerat lite. Det sura i äppelkakan är att vi knappt hinner mer än hem imorn så ska vi till jobbet, vi börjar om imorn med en 12:a natt! Men shit happens, det gäller bara att inta lagom mängd dryck ikväll, sova ordentligt inatt och kramas mycket vid hemkomst imorn så går allt vägen ändå *ler*

Nu är det iaf kram-time med Matte!!
Sköt om er mina vänner och på återseende!!