torsdag 5 november 2009

Brasan brinner....

... och ger både värme och mys! Det är nära nog plusgrader men det är så underbart skönt att få kura ner under en filt på kökssoffan och drunkna i en god bok med elden dansande bakom kaminrutan *mmm* Denna lyx har jag kunnat unna mig idag då våra barn har varit världens snällaste barn och sett att mamma i huset har värk och är i allmänt dåligt skick- så dom har "skött sig exemplariskt" med matlagning, läxläsning, tv-tittande och nu nattning :)

Idag har snön singlat ner från ovan och det gav en föraning om vad som komma skall- får julkänsla och en längtan till ljusare tider (med snö som ljuskälla)... Däremot kan jag bli så skitförbannad då jag hör att TVÅ plogbilar kör efter E4:an och plogar ikväll! Men vad plogar dom?! Dom stackars små kornen som lägger sig för ett litet tag?! Vi bor ju för fanken i norrbotten, vi är rustade för vinterväglag... det är som ett enda stort skämt att dom redan nu plogar, varför inte vänta tills behovet verkligen finns?! Inte undra på att det gnälls i dagstidningen varje år över "slut pengar till snöröjning"- nästan innan årsskiftet!
Nåja, slutgnällt!
I veckan mottog jag en SÅ fin KAOS-award av min smålandsvän Lena. Kortet var ju bara så fint men det är nästan så att hennes motivering smäller snäppet högre, jag blev rörd av glädje ända in i hjärteroten! Så här löd hennes motivering till varför just jag skulle få en KAOS av henne;

Kaos-award nr 2 går till en annan superduktig tjej vars blogg jag "råkade" hamna på för ganska länge sen nu (tror jag, jag har uruselt tidsbegrepp)Hur som helst fastnade jag direkt för hennes kreativa alster som jag genast ville se mer av..dessutom är hennes blogg otroligt rolig att läsa och då vi har mailkontakt vet jag att detta är en fantastisk tjej med jag vet inte hur många bollar i luften...helt klart ska du ha en Kaos-award!!! Då du bor i norra delen av vårt land blev lingontemat självklart!! *ler* sen vet jag att du gilla denna stämpel...=) Denna är till dig Vera!!

Det fina, personliga meddelandet på baksidan visar jag inte men.... det håller mig varmt det oxå :) Så här ser iaf själva kortet ut (Vill ni se en bättre, rakare bild så kika HÄR på Lenas blogg)


För er som inte vet vad KAOS är, så har jag kopierat in förklaringen från Lenas sida;

KAOS=(Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje)
En levande logga som sänds till någon man uppskattar.
Men istället för att ha den digitalt så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare.
Den som får ska i sin tur skicka vidare egengjorda Kaos-awards till dem de uppskattar.
Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem.
Och på dessa ska ens egen stil eller specialiteter finnas med.
Varje KAOS-award innehåller
Titel: Kaos-kreativa artister med otrolig skaparglädje
Skaparens eget namn
Storlek: 10x15 cm
Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också.
På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också ngt man kan fysiskt spara och titta på.
I bloggen utser man nästkommande tre Kaos-vinnare.
Kanske kan man också skriva en liten förklaring varför dessa fått awarden, eller bara lämna en länk till dem.

Nu är det kaos-verkstad i min hörna- i dubbel bemärkelse, för inte nog med att jag knåpar ihop tre st KAOS-kort, jag har verkligen kaos bland alla mina saker! Men det är väl ett signum för en äkta konstnärssjäl va?! *S*

Dax att surfa runt bland "mina" bloggar och sedan är det lite scrapping som gäller innan kärleken kommer hem från kvällsjobb.

Sköt om er och ha en toppenhelg!! (snart är det dax för fredagsmyyyyys)