söndag 8 november 2009

10000...

... besökare har passerat förbi min räknare!! *fanfar och trumvirvel* Shit vad glad jag är att så många intresserar sig för mig, min vardag och mina alster! Alla gillar kanske inte alla tre sakerna jag nyss räknade upp men uppenbarligen finns det nånting som drar :)
Detta kräver väl nästan en bloggcandy men inte idag- jag ska plocka ihop ett bra koncept så att det passar både scrappare och icke-scrappare *ler*

Idag har vi blivit av med merparten av malm-möblerna och söta Anne passade på att förgylla min dag med flera kortbeställningar- KUL :) Nu har jag något att bita i- visserligen låg endel födelsedagar långt fram så det är ingen panik men ni som känner mig vet hur jag funkar ;) Vore det inte slött, slappt och nonchigt så skulle jag gärna ta en semestervecka NU och bosätta mig i den berömda hörnan med en stor kopp och en termos med rykande varmt kaffe *S* Å andra sidan behöver jag bara vänta fem dagar så är jag ledig drygt en vecka från jobbet- med bra betalt *flinar* Männens värld you know!

Vet ni vad vi har tokat oss och gjort?! Vi har bokat en Turkietresa för hela familjen- sju pers!! Utresan från Luleå är inte förrän i september 2010 så vi kommer att få längta ihjäl oss innan det är dax men man kan lugnt säga att vi har något att se fram emot- och inte att förglömma- tid att skrapa ihop lite pengar :) Vi ska bo på Blue Village Pascha Bay, med all-inclusive och tvårumslägenhet i markplan. Vi inser att det kanske inte riktigt blir en semester med fem barn att ansvara för men vår tid kommer, nu är detta barnens resa i första hand. En upplevelse som dom kommer att uppskatta och minnas- förhoppningsvis *ler* Det är fördelen med stora barn- dom har lite större behållning av resan än då dom är riktigt pyttesmå. En kvalificerad gissning är att denna resa kommer att nämnas med jämna mellanrum i bloggen för se-jag är inte ett dugg bättre än barnen, jag längtar minst lika mkt *s* Skillnaden är väl att jag inte kommer att fråga "hur många dagar är det kvar innan vi ska åka?" för den frågan har vi väl ofått ett otal gånger!!


Hur gick det med mina KAOS:er då?! Jo, dom är klara och ska nu ut och resa i landet med snigelposten...

Jag hoppas att mina korade vänner vill ta emot den KAOS dom får *nervös* Det är inte alla som gillar att man får något mot en motprestation- i det här fallet att göra egna som ska skickas iväg. Jag har många jag skulle vilja ge en KAOS men man måste begränsa sig- och sen gäller det att hitta nån som kan tänkas ta emot kortet även om dom inte vill skicka någon KAOS vidare (det är upp till var och en tycker jag)!

Jag lämnar ingen närmare beskrivning av vad KAOS är eftersom jag gjorde det i mitt förra inlägg.

MEN.... här kommer;

KAOS nr1

Denna vill jag ge till MALIN. Din blogg är en av dom mest underhållande bloggar jag besöker och jag får ofta skratta högt för mig själv när jag läser dina inlägg. Du skriver på ett "talande" och "målande" sätt som gör att man verkligen ser dina omskrivna händelser framför sig :) Att du sen bjussar på bilder av dina två sötnosar gör ju inte bloggen sämre precis!! Dina scrapalster är fantastiskt fina och jag får ideér och inspiration från sakerna du gör och ibland bläddrar jag mig bakåt i din rättframma, ocensurerade blogg (*flinar*) och beundrar allt du pysslat ihop. En till bidragande orsak till att du är en av mina KAOSare är att du skriver kommentarer då du varit in på min blogg- det uppskattas!!


KAOS nr2

Den här vill jag ge till tjejen med änglavakt- ULRICA. Du är en tålig tjej som trotsar många motgångar och reser dig- även om det kan vara tungt och ta tid. Du har- precis som jag- tilldelats en kropp innehållande en hel del värk och jag om någon vet hur hårt det tar på ork, tålamod och praktiskt agerande. Dina alster är riktigt fina och jag tycker om att surfa in på din blogg och studera alla skapelser :) Din blogg är personlig, rak och ärlig- me like!


KAOS nr3

Denna vill jag bosätta hos KARRO. Det vilar inte bara roliga saker i ditt liv just nu och jag tror att du är en vän som man vill ha nära när det kaosar. Du är en bonusmorsa precis som jag och jag vet att du fyller ut den dräkten med bravur, även om den uppgiften inte alltid är lätt, tacksam eller glamorös! Du är toppenduktig vad gäller scrappingen! Minns jag inte fel så vann du tävlingen på vår träff runt mors dag och den skapelsen var avancerad- åtminstone i mina ögon *ler* Vi har inte setts så många gånger utanför bloggvärlden men jag ser fram emot fler träffar där vi kan surra och skapa :) Till dess fortsätter jag att springa på din blogg och kika in i din vardag och beundra dina alster!

Om ni tjejer vill ta emot en liten KAOS från mig så vore det fint om ni mailade mig eran adress så kommer brevduvan, bäraren, eller vad ni har för postutdelare hos er, med ett kuvert till veckan :) Min mailadress finns på vänstersidan i bloggen.

Det var det det! Nu ska jag nog göra min äktenskapliga plikt och... alltså missförstå nu inte detta, jag menar en av dom mer "rumsrena" plikterna... maken vill se film ikväll och eftersom jag vill ha en glad och nöjd man så "offrar" jag mig och håller han sällskap i soffan- kanske framför en drama/kärlek?!. Det tar emot med soffa, film, närhet... Näe, gud vad jag ljuger!!! Jag ska genast sluta ordbajsa nu och gå ner och mysa!

Ha det gott mina vänner och håll utkik efter candyn *vinkar och går*