måndag 16 november 2009

En punkt på min "hata- lista"....

... är att sitta i telefonkö! Än värre är det om denna telefonkö spelar odrägligt hög "musik" a´la stråkar som skär små strimlor i trumhinnan. Sist jag testade min hörsel och mitt tålamod var i fredags då jag nödigt var tvungen att nå min sjukgymnast för att boka av min tid som jag hade samma dag- och hennes telefontid hade ju såklart gått ut. Hur gör djur?! Jag ringde växeln och en kvinna av utländskt ursprung- gissningsvis från stormakten i öst- försökte hjälpa mig. Hon var väldigt behjälplig men ack och ve vad jag hann sucka under det flera minuter långa samtalet.... Hon var ordentligt envis- tack och lov för det- för på något sätt "trängde hon sig fram" på sjukgymnastens telefon så att hon svarade trots att hon var upptagen... men envisheten höll på att driva mig bortom all vett och sans för den stående kommentaren var; (med rysk brytning) "vänt lite" och så kom den förb.... ljudslingan inträngande i min hörselgång, denna lilla slinga var på ca 20 sek men efter en skön tystnad på några sekunder började den om från början!! GAAAAHH! Sen kom växeltelefonisten tillbaka; "ska prova en sak till, vänt lite"... plingeliplong i öronen..... "ja, hallå, jag har en sista sak kvar att prova, vänt lite"... plingeliplong..... *suckar* Nåja, jag är henne tacksam, för hur det än var så lyckades hon fixa så jag kunde avboka och det var en bedrift!

Idag har jag provat ringa en vårdinrättning här i stan för att rådfråga om ev Twinrix-sprutor för hela familjen inför utlandsresan... men tror ni att det går att komma fram?! Njet! Här slipper man iaf det bedrövliga oljudet men i örat kommer istället meddelandet "Hej, du har nu kommit till läkarhuset ****. Fredag den 13:e håller vi stängt för utbildning.... bla bla bla... Om inte jag missminner mig så har den dagen passerat. Kanske skulle vara på sin plats med en liten uppdatering av telefonsvararen?! :) Telefontiden är 9.00-14.15 så jag väntar väl till 14.14, då kanske det funkar bättre!!

SHIT vad jag gnäller idag * S* Men så är det ju måndag oxå! ;)

Vår vän Lisa har fyllt ett år närmare vuxen och som present av sin kära fick hon en resa till Thailand så några dagar efter födelsedagen drog dom söderut! Fatta vilken fin present :) Detta kort fick hon av oss tillsammans med en flaska tjut
Framsida;

För att variera "kort-signeringen" satte jag en kak-servett som bas under flickan;


Nu är det dax att hoppa in i duschen, sedan ska jag stå och köa utanför vårdcentralen för att få varsin vaccinations-kölapp åt mina tre arvtagare. Man måste vara där minst 30 min innan dom öppnar för att ha en chans- och detta är sista chansen för denna vecka för imorn är både jag och Matte på kurs hela dagen på jobbet. Visserligen kan man gå även då allmänheten får tillträde till sprut-tanterna men det lugnaste och bästa vore såklart om vi hinner vara med på sista "barn- sprutar- dagen".

GLÖM INTE att kommentera min blogcandy om du vill försöka vinna ett kort eller prylarna på bilden! Klicka på länken så kommer du till rätt inlägg...... Det är veckan ut som gäller :)
Have a nice day!!