söndag 29 november 2009

Första advent....

.... kom och gick. Vi har haft en osocial helg både jag och maken, vi har jobbat 12-timmarsskift båda två (jag 06-18 och Matte 18-06) så vår enda kontakt den här helgen har varit då vi löst av varandra på jobbet.... Ingen kan påstå att vi nöter ut varandra *S* Arbetsperioderna vägs dock upp av våra perioder av långledighet, vi är lediga tillsammans 10 dagar i sträck var tredje vecka- åtminstone nu när vi är på dom skiftlag vi är på.... Har vi otur får jag byta skift efter årsskiftet och då kan det bli hur fel som helst gällande arbetstider, ledighet och barnveckor! Det är många saker som ska passa ihop *suckar*
Innan stora sonens buss skulle avgå norrut och Mattes nattskift skulle påbörjas i fredags hann vi uppvakta vårt fadderbarn som fyllde hela 1 år! Sötare unge får man leta, och dagen till ära var han uppklädd i skjorta, byxa, hängslen och slips :) Som godis för ögat!! Tyvärr hann vi bara göra som lapparna- anlända, fika och avvika- men så går det när man har en dålig tidsplanering *muttrar* Förhoppningsvis ses vi snart igen och då en längre stund!

På tal om första advent... för att få känna liiite adventskänsla så här i mörka blöta december, tog jag med ett ljus, en pepparkaksburk, glögg och tillbehör till jobbet i morse och där satt vi runt bordet- jag och mina trötta, ögongnuggande arbetskollegor- och hade mys tillsammans kl 06.00. Inte är det ju som när snön ligger vit utanför fönstret och man får kura ihop hemma runt frukostbordet tillsammans med familjen men det var ändå en hyfsad lösning :) Hemmavid tänder vi första ljuset imorgonkväll då alla fem barnen har landat in i hemmet! Längtar!!

Vår bröllopstavla har anlänt och monterats på väggen!! Det är en superduktig kille med ursprung från Mattes hemby som målat av oss på en stencanvas- på ett annorlunda sätt *ler* Tavlan mäter hela 120*80 cm och som synes går den i svart-vit-gråa toner. På bilden råkade ena flajen av kaminen komma med men det kunde inte hjälpas, fel objektiv satt på kameran och lata jag orkade helt enkelt inte kubba upp till övervåningen för att byta så...Högra ytterdelen på tavlan försvann bakom kaminen men ni ser ju ändå det "väsentliga" på skapelsen *flinar* Men visst blev den häftig?! (och då ska ni veta HUR häftig den är i verkligheten!!!)


Sen kan jag visa upp dom små sakerna som bonusdottern fick ta med sig som lotterivinster och det blev dessa saker;
Ljuspåse med stor tändsticksask (alfabet Katie Classic)


Grattiskort (alfabet Zoe)

Julkort (som ni sett förut)


Just nu önskar jag att nån bussig typ kunde ge mig lite extratid så jag hann kika runt på alla mina favvobloggar (minst 20 till antalet!) och även skriva lite kommentarer av anti-novell-längd, men jag får spara det till imorn för nu är det jag som ska ner och krypa nära min stora kärlek!! :)

Ha det gott!!