söndag 6 december 2009

Andra advent kom....

... och gick i rasande fart- och jag missade helt att det var advent idag!! Till saken hör att jag var så hjärtligt glad då jag i fredags efter sista 12-timmarpasset på jobbet fick hälsa mig själv och mina poolisar trevlig långledighet och gå hem!! Sista uppstigningen för ett tag framöver- eller.... det där lät ju fånigt! Givetvis kliver jag upp ur sängen varje dag men inte nödvändigtvis kl 04.40- det är bara under tvång jag kliver upp den tiden på dygnet! Fredagkväll låg en avslagen, trött mamma i soffan och tittade på Idol med stora härliga familjen och efter programmet var det bara att knata till sängs.
Lördag morgon kl 05.20 ringer min mobil och av bara farten svarar jag- halvt medvetslös och totalborta i skallen. Sjukdom på jobbet, vill jag gå ut extra och jobba?! Öhh.... jag kan inte påstå att jag studsade upp jämfota med en sång på mina läppar... näe, som en giktbruten snigel masade jag mig upp och iväg på jobbet...för ytterligare en tolva FM. Tungt som attan, speciellt då jag inte var mentalt förberedd på att avbryta min efterlängtade ledighet med tillhörande sovmorgon. Men men.. iväg kom jag och när jag väl var där blev jag tillfrågad om att jobba likadant på söndag (alltså idag)- och visst ställer man ju upp, det är INTE dåligt betalt då man går ut och jobbar på ett annat skiftlag under helger :) Men eftersom det blev jobb hela dagen idag så missade jag andra advent! Stora familjen däremot hade mys med två tända ljus vid frukost- och det är väl huvudsaken att barnen får "fira" dagen.

Imorn bär det iväg till... vad är det nu dom säger... Sveriges framsida va?! Menar ju Göteborg såklart :) Lillebror med fjällis bor där och trots att flera år har passerat sedan han flyttade ner så har (usla) storasyster aldrig varit ner och kollat till dom! Nu är det dax!! Jag och maken ska åka tåg ner- jag älskar att åka tåg, och extra mysigt är det om man har världens bästa vän och kärlekspartner som sällskap. Vi ska slappa med en öl eller två i restaurangvagnen och sen ska vi smaska på en god matsäck som ska snickras till imorn. Vi kommer fram på tisdag och vilken röta man kan ha! Frölunda- Luleå i Scandinavium!! Yes, det blir hockey med bror och lillsvägerskan på tisdagkväll- DET ser jag fram emot! Ungdomarna (inte 30 år fyllda- då är man ungdom för en 48,8-årig tant som jag *host*) jobbar under dagtid så vi ska flanera, dricka kaffe och kanske nån öl på olika mysiga ställen och givetvis blir det ett besök på julmarknaden på Liseberg, det tror jag är både vackert och stämningsfullt.

Hemkomst till norrbotten blir lördag förmiddag och då är det en snabbvila som gäller, sedan ska vi ha nästintill en heldag med sex av våra närmaste vänner. Det blir mest troligt man/kvinnomatch i bowling och sedan bastu, matlagning, spel och mys :) Det blir nog en kanonkväll!!

Mycket att se fram emot, men vila upp kropp och själ under långledighet?! Nope, det får bli veckan därpå när jobbperioden börjar om igen och barnen anländer *s*

Scrapalster kommer framöver men just nu är det olämpligt att visa upp det jag pysslar med- efter leverans är det fritt fram :)

Nu måste jag packa vidare så jag med säkerhet vet att jag har allt som behövs- förutom det som paniktvättas just nu!!
Ha en skön vecka och ta hand om er!