måndag 28 december 2009

Det var den julhelgen det....

.... och den var underbar, social och lyckad men med handen på hjärtat- nu är det ganska skönt att det är över för den här gången! Vi måste ha varit snälla eftersom vi fått så många saker som vi önskat oss, speciellt barnen :)

Våra barn får många julaftnar, nästan överdrivet många. Jag har alltid hävdat att; i princip den enda fördelen med separerade föräldrar var att man fick dubbla födelsedagar och dubbla julaftnar. Men då även våra barn har separerade föräldrar så räcker det inte med två högtidskvällar utan dom får minst tre stycken! Dagen före jul hade vi lilla jul hos oss med syskon och deras familjer samt min mor och mina svärföräldrar. 23 pers och en hel drööös med paket. Självaste julafton tillbringade vi hos min far tillsammans med mina två bröder och mina farföräldrar som tack och lov hade hälsan med sig och kunde närvara!! Även där blev det fina saker och riktigt god mat!

Juldagen åkte två av familjens barn till sitt andra hem och idag åkte övriga två till sitt andra hem- och kvar blev stora tonåringen. Alla fem barnen har alltså ytterligare ett paket-öppningstillfälle då dom kommer till respektive mamma/pappa....

Juldagen och annandagen har för oss innehållit julmat, sällskapsspel och trevligt umgänge- riktigt mysiga och roliga dagar då barnen som längst varit uppe till 01.30 och spelat spel med oss vuxna!!! Nåja, det är ju bara jul en gång om året *ler*

Ikväll är det bara jag hemma, lite konstig känsla då vi haft så mkt folk omkring oss och då alla barnen varit hemma. Tonåringen ska köra LAN med polarna hela natten och Matte har en av sina ganska sällsynta sammankomster med killgänget från hembyn. Dom "stora" pojkarna ska käka middag, basta, spela spel och dricka lite "vuxendricka" :) Om jag får hem han ikväll eller om han slaggar över hos sina föräldrar avgör vädret, är det full snöstorm mot natten får han nog snällt sova över i byn och komma hem imorn.

På tal om snön... FY FÖR DEN LEDE vad jag är less snöfallet!!! Den snö som ligger nu får gärna ligga kvar men det behöver inte komma mer nu! Det bara vräker ner dagar och nätter i ända och snart ser man inte ut genom fönstrena. Tur vi bor i Norrbotten så vi är liiite härdade och har bra utrustning för snöröjning!

Här kommer ett kort som borde vara levererat vid det här laget, det har passerat några dagar sedan födelsedagen. Detta är till en tjej som... ja, det är väl uppenbart vad hon har för intresse *s* Däremot fick jag återigen utmana mig själv med en uppritning på fri hand- inte så lätt alla gånger! I mina ägor gömmer sig nämligen inga bowlingrelaterade stämplar...

Tyvärr hann jag plasta in kortet innan fotografering

Närbild på dom upphöjda käglorna


Nu ska jag kika runt i era bloggar och sedan får jag göra som en äkta pascha- lägga mig i soffan och käka praliner medan jag fortsätter min färd i "Sagan om isfolket" (bara 16 av 47 böcker kvar *ler*)

Hoppas att eran jul varit fin och lyckad på alla sätt och vis!!!

Ha nu en skön vecka och varva ner innan nyårsafton tar vid:)