lördag 2 januari 2010

GOD FORTSÄTTNING....

... på det nya året! Hoppas det gamla slutade glatt och lyckligt och att det nya började ännu bättre och ännu lyckligare :)

Vi hade en trevlig och lugn kväll i goda, vuxna vänners lag (detta nyår var det inga barn hemma). Männen kockade (kvinnor i köket =förbjudet) och ingen av oss kvinnor klagade- konstigt va?! *s* Vi blev så uppassade och fick en trerättersmiddag serverad på silverfat- det var egentligen IKEA-fat men med den servicen vi fick så kändes det som silverfat :) Kvällen innehöll- förutom äckligt god mat- sällskapsspel, goda drycker av olika slag, raketuppskjutning och mys. Till tolvslaget hade Matte tänt en värmande brasa i eldstaden på vår baksida (fotat innifrån).....

...och denna tog sin lilla stund att skotta fram *S*

Kvällens vinnare av "fullast-pokalen" gick till maken som var i finfin form då gästerna åkte hem :) Han kunde tänka sig att fortsätta ett bra tag till men där tog det stopp- förmyndaren (jag) tog en snabb, uppfriskande promenad (vallade runt) han på området innan det var dax för kvällning.... Den tiden på dygnet föll vi in i gammeldags, traditionell könsuppdelning, dvs han somnade i soffan och jag stökade in i diskmaskinen och bar bort tomflaskor mm mm..... Nåväl, det blev ett nytt år ändå *s*

Igår kom två av barnen hem så nu är det lite mer liv i luckan här hemma. Vi försöker njuta av helgen så gott det går för snart är det slut på den slappa, lediga tillvaron. Söndagkväll börjar Matte om att jobba och jag löser av honom måndagmorgon 05.30- och jag gruvar mig redan! Vi har varit uppe till 2-3- tiden nästan varje dag och sovit till 10-12-tiden *skäms lite*
HUR i hela fridens namn ska jag kunna masa mig upp 04.45?! Det blir en smärre chock för kroppen skulle jag tro, men jag ska försöka bryta mig upp innan kl 9 imorn och komma mig isäng i någorlunda tid på söndag - då kanske jag är halvers människa på jobbet på måndag *tvivlar*

Har fått ett hedersvärt uppdrag av en arbetskompis vars förstfödda ska ha namngivningsceremoni imorn. Jag har fått användning av min BIA och har gjort en bok där hennes gäster ska få skriva in kommentarer och vilken relation dom har till den lilla. Jag fick fria händer vid val av färger och dekorationer och projektet går ju givetvis i rosa då det är en liten Sara som ska få sitt namn i den närmaste kretsen :)

Framsida (med egenhändigt gjord swirl av liquidpearl)


Detaljbild brads


Detaljbild låsnycklar samt charm "made with love"


Fusk (för att dölja min miss med brads-klor på insidan, monterade jag dit en blomma )


Första bladet inne i boken (med Skogstokigs stämpelmotiv)


Nu börjar den spännande hockeymatchen Luleå-Skellefteå på tv så nu måste jag gå ner och borra ner mig i en av barnens saccosäckar- Luleåmålad i ansiktet *S*

Just av den anledningen har jag inte tid att kika in hos mina favvobloggare för att lämna någon kommentar eller önska en god fortsättning så därför gör jag det lätt för mig och önskar er, mina läsare, en GOD FORTSÄTTNING på 2010!!

Ta hand om er och njut av helgen!!