tisdag 19 januari 2010

Hmmm....

... var det verkligen jag som lovade att bättra mig med uppdatering av blogg?!?! *host* Det är bara att konstatera- en vecka går rysligt fort när man har fullt upp *host host* Ni vet, det är ganska jobbigt att vara långledig *flinar* Det är så mkt man vill hinna göra under alla timmar man "slipper" vara på jobbet men tyvärr är det så lätt att prioritera fel saker. För att ge ett exempel; vad lockar mest- att ligga skönt nerbäddad i soffan och vara djupt involverad i handlingen i en riktigt bra bok eller hänga nytvättade kläder... eller tömma diskmaskinen... eller sortera omaka strumpor?! Vadå I-landsproblem!! :)

Jag är en människa med väääldigt dålig självdisciplin så om jag råkar kunna skjuta upp vissa saker till morgondagen- ja men då gör jag ju det *suckar* Ordningen är lite bättre då barnen är hemma för då måste man vara organiserad och utföra vissa saker- som typ stiga upp och klä på sig i hyfsat normal tid *S* Även om inte jag som dagledig slända har någon tid att passa så har telningarna det...

Efter barnlämning i morse åkte jag till vännen Pörni och pimplade kaffe i hennes och vännen Lisas sällskap. Det är rätt gemytligt då tre kompisar sitter och sladdrar tillsammans över varsin kopp kaffe- innan klockan ens är halv nio :) Inte så vanligt för morgontrötta jag, dom andra brudarna däremot är lite mer frekventa då det kommer till sällskap över morgonkaffet.....

Här är det kort som senast lämnade min pysselhörna, detta fick min 30-åriga svägerska


Det här kortet är till en charmig 6-åring som ingår i vår innersta krets :)


Detaljbild

Nu ska jag knåpa ihop ett kort åt ett av mina hjärtebarn- min yngsta systerson som fyller hela två år imorn *ler*
För att förtydliga- med hjärtebarn menar jag inte att han har problem med hjärtat (bara med moster som bara vill pussas och kramas med han *S*) utan han har en stor plats i mitt hjärta!


Mer roligt än så har jag faktiskt inte att bjussa på just nu- och även om jag hade det så går det inte att höra vad jag tänker för pappan i huset spelar bordhockeyturnering mot pojkarna i familjen och det låter som att det är på liv och död!! *ler*

Ha det gott och take care!