fredag 8 januari 2010

Ny blogg....

... är skapad :) Än så länge väldigt tom men den kommer att fyllas på, var så säker *s* Egentligen är det väl främst för mina köpare den öppnas så jag kan märka mina alster med min bloggadress (den här är för privat för här berättar jag både ditt och datt *S*) men även mina "gamla" bloggvänner och besökare är välkomna dit. Inne på den här bloggen är jag nästan mer privat än skapande, så nu gör jag slag i saken och låter den gamla vara som den är- mer eller mindre- och fokuserar på skapande i den nya.
Är ni intresserade av den nya bloggen så återfinns den här;
http://pyzzelvera.blogspot.com/

Om den här bloggen förblir öppen eller om jag lösenordsskyddar den har jag inte bestämt än men OM jag gör något lösenordsskydd, säger jag till här så får ni maila mig om ni vill ha lösen. Funderingarna går lite åt det hållet sedan fadäsen jag var med om tidigare i höst- ni som hängt med här inne vet vad jag pratar om.... men det känns inte kul att behöva stänga ut "vanliga läsare" från bloggen så därför avvaktar jag just nu :)

Annars då?! Kylan biter sig fast än men nu börjar vi få grader under (MINUS) -30 så det finns hopp om liv *S* Det är inte någon större aha-upplevelse att köra bil i kallgrader värdiga en eskimå. I vår gammelbil skorrar det under motorhuven då man vrider om startnyckeln, fläktremmen skriker i dödsångest, växellådsoljan är så kall att man nästan får kicksparka in en växel och hastighetsmätaren låter som en korsning mellan ostämd brandbil och högvarvat kugghjul inne i instrumentpanelen.... Pinnen på hasighetsmätaren fladdrar som svansen på en überglad hundvalp och.... tja, är jag chauffören bakom ratten så sitter jag och huttrar som en utdöende Duracellkanin med en harang av fula ord strömmandes ut ur munnen i ångande varm andedräkt. Och allt detta trots att bilen varit kopplad så att både motor- och kupévärmare brummat i många timmar! ÅH vad jag är less denna kyla!!!

Men alltid finns det något att gnälla över, ni som är uppmärksamma kommer ihåg att det inte var många veckor sedan jag ondgjorde mig över all snö som vräkte ner. Jag lovar- i dessa kallgrader är det inte bara knott- och myggfritt utan det är även fritt från snöfall!
Inget ont som inte har något gott med sig! :)

Nu ska jag återgå till min nya blogg och finslipa lite på den... jag är ju inte värsta hightech-bruden så det krävs lite trix, knix och fundering innan man kommer på hur man får till en blogg *flinar*
Det är roligt att knåpa på och man blir ju inte dummare av att prova sig fram :) Dessutom passar det bra att pyssla vid datorn just nu för alla barn är borta i helgen och Matte har just påbörjat sitt nattskift....där ska han fördriva 12 timmar till jag kommer och löser av han 5.30 imorn :)

Ha en underbar kväll och helg!!