onsdag 27 januari 2010

Award/ utmaning....

... kalla det vad man vill, jag anser att det jag fått av Malin är som ett kinderägg- fast i det här "ägget" får man två saker på köpet isf tre. En vacker award samt en utmaning- allt i samma paket :)
Så här fin är awarden;


Text som följer har jag coopat från Malin´s blogg;
Med utmärkelsen följer att jag ska:
* kopiera awarden till min blogg
* länka till personen som gett mig awarden
* berätta sju intressanta fakta om mig själv
* välj sju andra bloggar att ge awarden till
* länka till deras bloggar
* lämna en kommentar i deras blogg med information om att du gett dem en award.

Här kommer sju saker om mig;
* Jag föddes rödhårig- färgen har försvunnit men humöret finns kvar!
* Helg- sovmorgon- sport på tv- en kanna kaffe = supermorgon
* Jag är väldigt känslosam och kan känna in vibbar i min omgivning nog så bra ibland
* Har utvecklats till en riktig hemmaråtta som trivs bäst i lugn och ro (var tog partyräven vägen?!)
* Tycker hårlöss, springmask och fot/handvårtor är bland det värsta som finns!
* Tappar aptiten totalt då jag är olycklig el stressad (hmm... 20 kilos övervikt idag *ler*)
* Drar mig för att diskutera pga min konflikträdsla och om nån "drar in mig i ngt" så blir jag väldigt illa till mods under lång tid!

Jag sänder denna award vidare till;

Finns det någon som gärna vill haka på denna utmaning men inte fått den "påklistrad" från mig så går det ju oxå bra :) Detta är fullt frivilligt för er som jag nämnt här ovan men det vore kul om ni kan plita ner nån liten sak om er själva... och har ni ingen lust att skicka awarden vidare så är det upp till er- jag följer bara order och direktiv *S*

Igår hände två betydelsefulla saker i mitt liv. Det ena är att min dotter fyllde 12 år! Stora tjejen! Eftersom hon var hemma med feber och snuva blev det inget kalas med gäster och tårta- det sparar vi till på lördag- men det blev "skräpmat" från stans smarriga burgarhak Sunes. Inte riktigt vad vi brukar unna oss mitt i veckan men på hennes stora dag passade det bra :)

Det andra är att jag följde med strömmen i min omgivning och blev medlem i Viktklubb. Inte för att alla i min bekantskapskrets är feta eller överviktiga men endel av oss drar väl runt på ett eller annat överviktskilo och ...tja, då jag gett upp LCHF-metoden så kan jag ge denna variant en chans. Saken är den att jag ska ner 20 (!!) kilo och jag har satt upp som mål att vara klar till mitten av juli *suckar* Jag tänker inte ens låtsas att det kommer att bli lätt, mitt första mål är att göra slut med skafferiråttan som bor i mig för DÄR har vi en stor bov i sammanhanget. Fördelen med viktklubb är att man får äta vanlig mat och "spara" för att kunna unna sig- den stora nackdelen är att det krävs ganska mkt engagemang vad gäller matvägning och dagboksskrivning. Vi får väl se, jag är ju inte precis känd för min uthållighet även om jag kan vara ohälsosamt envis ibland *ler*

För er som undrar- jag kommer inte att skaffa Facebook! På den fronten är jag oerhört envis och bestämd- jag ser ingen mening med det trots alla fördelar som delges mig från alla "bookare". Jag scrappar, bloggar och läser böcker på min fritid... förutom att jag ska bibehålla mitt sociala umgänge med mina nära och kära ska jag även börja skriva "viktdagbok"- min tid och mitt intresse för att återfå kontakten med kompisar jag inte sett sen jag var 7 år känns som överkurs. Sen är jag så gammeldags att jag uppskattar ett telefonsamtal eller ett besök bra mkt mer än att hålla koll på mina vänner via datorn.

Så- då har jag klargjort det :)

Nu är det nog läge att banka i säng kottarna. Maken jobbar kväll och alla bestyr med middag, läxläsning och tandborstning är avklarade. Sen återstår bara för mamman i hushållet att krypa ner under en filt i soffan och njuta av att vi har mat i magen och tak över huvudet. Det stormar nämligen ute och det är inte läge att sticka ut snoken om man inte måste!

Ha en skön kväll och sköt om er!