måndag 1 februari 2010

Jippiiii....

.... äntligen får jag vara värre än maken då det gäller telefon *flinar* Jag har nämligen hastigt och lustigt införskaffat en Iphone :)

(bild lånad från internet)
Fick ett telefonsamtal från Telia förra veckan med ett erbjudande om att få en ny telefon mot att jag förlängde mitt abonnemang. Hmmm.... funderade fram och tillbaka och bad han ringa upp. Matte har hela tiden förespråkat förträffligheten med en Iphone och skulle HAN få handla så skulle det snabbt finnas en sådan tingest i hans ägo. Så när försäljaren återkom frågade jag om det gick att få en sån tele ist och jodå, det gick- men då kostade det ganska mkt utöver abonnemangskostnaden. Vi susade till telefonaffären som i mitt tycke ger bästa servicen -i den här staden iaf- och där blev det affär :) Försäljaren är gift med en av mina äldsta vänner och jag föredrar att shoppa av han för då kan man fråga korkade frågor och få ett skrattande svar utan att känna sig dum- för med handen på hjärtat så är jag inte insatt i alla "apps", "wi-fi" och övriga mobilrelaterade saker!!

Just nu försöker jag lära mig hur den fungerar för det är ljusår från en vanlig ericsson!! Tyvärr har jag haft jobbhelg vilket gör att många timmar gått förlorade där *flinar* och sen har jag rätt många kort på beställningslistan som ska göras klara med kort varsel så jag hinner inte pillra så mkt som jag egentligen vill *S* Nåväl, har tänkt ha denna några år framåt så jag hinner.... Jag har iaf lärt mig hur man svarar och ringer ett samtal, sedan fixar jag att sms:a även om det tar tre gånger så lång tid jämfört med gammeln :)

Dotra hade 12-årsfirande i lördags och hon är totalt in love i Twilight och allt som hör därtill!! Därför satte jag dit hÄnglars vampyr och döpte han till "Edward" *s*


Viktklubb går lysande- just nu iaf! -2,6 kg på första veckan, och även jag fattar ju att det är vätskan som smiter iväg först men iaf- kul att se att vågen går åt rätt håll :) Jag har sett min problematik- dels äter jag inte på regelbundna tider och sedan äter jag inte nog många kalorier... lite lustigt men så är det. Kommer inte riktigt upp i min dagsranson men jag jobbar på att få till det :)

Jag måste försöka prioritera mina bloggar lite mer, det känns som att jag krafsar ihop nåt snabbinlägg i farten och sen väntar jag en vecka innan jag gör samma sak! Boring! Jag har bara lite ont om tid för tillfället men då jag har ledigveckor, har lärt mig min "fån" och har levererat mina kort så ska jag knåpa ihop nåt bättre inlägg med lite liv och lust i *ler*

Jag är i alla fall skitglad att jag får in beställningar, jag är bara lite ovan att det kommer så här många på en gång- med ganska kort varsel :) Observera att jag bara konstaterar- inte klagar!! :)

Med det sagt ska jag återgå till andra änden av detta långa bord- till pysselhörnan!!

Ha det gott och sköt om er därute i världen!