fredag 12 februari 2010

Kylan....

.... håller oss i ett järngrepp *brrr* I morse var det -26 grader då jag klev upp- och det må ju vara... än värre var att innetempen var drygt 17 grader!! *ännu mer brrr* Vid dom här snabba temp- och väderomslagen hinner inte riktigt tempen med och då är det välsignat skönt att ha en kamin i köket. Bums igång med en värmande brasa, kaffehurran puttrar igång och frukosten dukas fram- då får dagen en bra start :)

Sen är det så att jag hellre tar denna kyla än ännu mer snö!! Vi har snö så det räcker och blir över!

Igår var jag, mor och Monkan på scrapträff och det var trevligt! Man träffar andra lika "scrapnördiga" typer, hittar fina stämplar i deras ägo som man kan stämpla av, inspirationen infinner sig då man ser andras alster och sätt att arbeta... och man bara trivs i allt tjatter som ovillkorligen uppstår då man är ett gäng på ca 20 kvinnor :)

Ledigveckan rusar på och snart är den slut- tänk vad fort tiden går då man vill att den ska dra ut extra länge :( Jag kan inte påstå att jag känner nån arbetsiver precis, jag kan mkt väl tänka mig att vara ledig ett tag till men lönen måste ju landa in på mitt konto i slutet av månaden så jag får snällt och med stor möda masa mig iväg 05.00 på måndagmorgon!

Här är ett beställningskort som nått sin numera myndige mottagare :) Killen gillar bilar och vad passar bättre än att pryda kortet med min kärleksbubbla *ler*


Jag måste ju komplettera förra veckans kalas-familj (jägar-pappan och drak-sonen), mamman i hushållet fick ju ett eget kort och det ser ut såhär :) Nu är hon väl inte precis nån lingon-mamma men :) Familjen gillar uteliv så då fick det bli lite åt naturhållet....


Jag tror jag nöjer mig med dom korten för den här gången.

Dom som inte gillar skryt kan hoppa över den här delen i inlägget :) Men jag måste bara få skryta upp våra barn! Vi har- hela familjen i samråd- kommit överens om en gemensam städdag/ vecka där var och en får sitt eget städområde. Detta är högst nödvändigt då jag har så dåligt i kroppen, vissa dagar brottar värken ner mig och då får Matte dra ett tungt lass. Så- för att avlasta oss vuxna och för att få ta lite eget ansvar så kör vi städdag a´la familia :) Igår var det premiär och som dom fejade!! Det var allt från toalettskurning till dammsugning, dammtorkning och ställa i ordning skor i hallen. Ju större barn desto större ansvar.

Jag säger då det- WOW vad dom var noga... och vad det blev fint... och vad det luktade gott *ler* Älsklingsungar! Nästa gång ska jag införa disco-poppning i stereon under städning och go-fika efter avklarat utförande för att göra det hela liiite roligare- men det blir en överraskning :)

Senare idag är vi bjudna på middag hos mina svärföräldrar och det blir kalasgott!! JAG- som normalt är rätt kräsen då det gäller intag av fisk- jag har på äldre dar börjat uppskatta smaken av........ surströmming *mmmm* Observera att jag skriver smaken för SÅ biten är jag inte att jag blir knäsvag och rullar med ögonvitorna då jag känner lukten av fisken. I jämförelse smak/lukt så är lukten vederstyggligt dålig och smaken ruskigt god! Att lägga en väl uppdelad filé på en smörad tunnbrödbit och toppa detta med skivad tomat, hackad lök, skivad varm potatis och en klick gräddfil- det är mumma för själen- och rally för mag/tarmkanalen några timmar efteråt!! *S* Däremot är det oekonomiskt att bjuda mig på hel fisk för jag är så kräsen att det mesta rensas bort och det går åt x antal fiskar för att få ihop en macka... då är det bättre med filé som är färdigrensad- bara att skrapa bort skinnet :)

Så... det var en liten uppdatering, bättre än så här blir det inte för tillfället *s*
Ha det gott och sköt om er!