måndag 8 februari 2010

Jajamensan....

... det går framåt... Jag knappar och lär (läs; leker) med nya fånen... det är så kul med en ny telefon- och att JAG skulle falla för en Iphone var en smärre sensation. Jag har hårdnackat vägrat ha ytterligare en mobbe med touchskärm eftersom jag har dålig erfarenhet från min gamla mojäng. Visst- jag är kvinna och ska ju kunna göra flera saker samtidigt men lite retligt är det när jag efter avslutat samtal ser att jag under samtalets gång har skickat iväg flera sms- vissa t.o.m med innehåll i form av bokstäver och smileys!! Vis av erfarenhet har jag lagt in en kontakt högst upp på listan som heter A BC vilket gör att alla "lös-skott" hamnar där och inte hos nån stackare som blir terrad med tomma meddelanden. Nåväl, maken rekommenderade den här telefonen varmt under lång tid och nu när jag har en- I love it!! :) Jag har mycket kvar att lära men det är ju aldrig helt fel att ha en ursäkt till ett näst intill maniskt knapprande på "leksaken" *S*

Framrutan har fått sin lösning, bilen blir utrustad med en sprillans ny ruta- och det kostar oss inte en sekin :) Vi hade en självriskcheck liggandes i en låda och denna har giltighetstid året ut- ibland ler lyckan en i ansiktet *ler*

Egentligen ska jag inte sitta här just nu, jag kan väl inte kalla mig allmänt PMS:ig men nånting åt det hållet är det iaf. Jag känner mig smått olycklig och lättretlig utan anledning- inte bra för min omgivning! Kan vara för att jag har en enorm värk i kroppen eller för att jag börjat med en ny medicin. Jag känner mig iaf som en fjällande (torrhudad) gravid (uppsvälld) drake (kvinna) som sprutar eld ur gapet så fort jag öppnar det på glänt...men i stället för eld kommer det elaka grodor *suckar*
(attans oxå, får räkna med att jag bjuder in vissa män *sneglar på två icke namngivna vänner* som snabbt och gärna hugger på små kommentarer som kan dubbeltolkas- men det bjuder jag på, idag är det rent utav ta två betala för tre *S*)

Här kommer ett födelsedagskort som är adresserat till en jägare- nån som inte ser det?! ;) Eftersom älgen från Skogstokiga var den enda passande stämpeln fick jag handkladda ett eget gevär, ett träd, svampar och en sten... Har väl aldrig tänkt på hur ett gevär ser ut men det kan jag lova, geväret på kortet är inte dödligt :)


Sen har vi draken Örjan som fick flytta hem till Theo som firat sin allra första födelsedag

Om intresse finns för vilka material/ fabrikat jag använt, gå till min pysselblogg

Den här fina awarden fick jag av min rara vän Lena! Tack snälla du, den värmde!



Nu har jag lovordat, konstaterat och klagat- allt i samma inlägg. Nu känns det bättre, som att ordningen är lite återställd *s*

Snart dax för hockey, Luleå-Frölunda. Känns som att det blir ett svidande nederlag för vårt norrbottenslag... igen.... Men ni vet vad man säger- i nöd och lust :) Därför hejar vi ännu mer ihärdigt då det går motigt och tungt för killarna på isen!
Ha det bra runtom i landet och sköt om er!!