torsdag 19 november 2009

Vem rövade bort vintern?!

Ja, det kan man undra. För en vecka sedan var det kallgrader, visserligen milda sådana men dock, snön låg vit överallt och tillvaron var betydligt ljusare än nu.... För nu är det höstmörker igen sedan all snö smälte bort och rann ner i marken- boring! Jag hoppas att snön hinner komma tillbaka innan första advent för vill jag ha julkänsla när jag ska julpynta- och vad ger så mycket julkänsla som snötyngda trädgrenar, nedsinglande snöflingor och vit markbeläggning?! Det känns att julen kryper närmare och jag längtar! Jag blir aldrig vuxen när det kommer till paket- oavsett julklappar eller födelsedagspresenter så blir jag lika glad varje gång jag får riva upp ett prassligt papper och se vad som finns därunder. Vad som är i paketet är inte så noga- även om jag självklart inte vill ha en illaluktande hundlatrinpåse inslagen- men själva spänningen är den stora delen av ett paket och sedan tycker jag att tanken är fin! Någon vill ge mig ett paket, det värmer i själen! :) Tror jag ska önska mig lite scrapsaker till jul, även om jag kanske har ganska mkt saker så vill jag ju ha mer- ni som brinner för en hobby av något slag vet vad jag menar *ler*
Den här ledigveckan har jag hunnit pyssla litegrann då barnen varit på skolan och här är första skapelsen;

Och så blev det ett flaskkort oxå, passar bra om man är bortbjuden och vill ha med sig en glögg- vin- eller annan flaska med sig! Bjällrorna runt halsen ger lite julkänsla :)

I detta nu är det en vinhållare som ska pyntas och det är både roligt och svårt! Att klä runda saker med papper, blommor och blad är inte det lättaste, det har jag fått erfara nu! Att det dessutom är premiär för altrande av vinhållare gör inte saken lättare *S* Bildbevis kommer så småningom....


Så här kan det se ut i kylen om man har en stor familj, detta är i början av barnveckan- första ransonen av två då det gäller mejeriprodukter för detta räcker bara halvvägs under veckan. Betänk då att det är 12 l mjölk och 8 l fil ;)
(vadå bågnande hylla?!)


Sen måste jag göra er uppmärksamma på Lians fina candy som hon kör för att fira sina 20000 besökare!


GRATTIS Li @n! Ni har på er till 29/11 så skynda dit om ni vill vara med! (det har jag gjort *ler*)
Nu kommer snart min kära JennyPenny så jag avgår men vi ses och hörs!

Sköt om er!!