onsdag 30 september 2009

Hurtbulle...

.... kanske jag inte kan kalla mig men en lightversion är jag nog allt. Mitt nya liv med " se men inte röra" vid kakfat och godisskålar är igång. Skittråkigt!! *suckar* Men är man så glupsk och dum att munnen gapar likt en fågelunges näbb vid minsta tecken till gottigottgott så får man skylla sig själv!

I måndags kom min vän Åsa förbi och plockade med mig till badhuset som ligger på promenadavstånd hemifrån mig (törs jag tillägga att det var mitt första "aktiva" besök där!) Premiärsimmade i skenet av levande ljus... jo det är sant, dom släcker ner alla por- , finn- och bristningsbelysande lampor och tänder ljus i kandelabrar- mysfaktor HÖG! Efter dom stackars längder som min otränade, värkande kropp pallade med, väntade en varm bastu. Intag- en stycken banan. Inte illa pinkat för en gottegris!


Igår hälsade vi på våra goda vänner Robban och Millan som köpt ett renoveringshus för många månader sedan- äntligen fick vi tid att kolla in boendet. Superfint läge med naturen som närmaste granne vilket fönster man än tittade ut genom.... och den renovering dom hunnit med är makalös!! Skitsnyggt! Men så är dom oxå människor med bra smak och stil :) Vi fick en smaskig älgköttsgryta till middag och kaffe med mjuk pepparkaka till. Kakan såg underbart god ut och snålvattnet ville sippra fram i mungipan men jag stod emot- heja mig! *stolt*

Denna påse fick jag snabbgöra innan vi åkte- Millan har fyllt år och jag har som sagt inte hunnit dit förrän nu.

Påsen i sin helhet- tyvärr blev det mörka färger mot mörk bakgrund. Miss av fotografen- JAG!


Närbild på "grattis-etiketten"


Tändsticksasken


Dessutom hade jag gjort ett flaskkort som vi hängde runt en vinare som en liten inflyttningsgrej men det kortet glömde jag fota *s*


Senare på kvällen åkte jag till söta Lisa som tog sig an mitt hår och jag känner mig sååå fin :) Tack min vän!!


Idag då....jo, jag har varit ute på en timmes promenad med Anna och det var både skönt och trevligt. Vi gick i en fart som våra onda kroppar orkade med samt att vi kunde prata utan att flåsa alltför mkt. Efteråt blev det kaffe och kaka på deras härliga inglasning och då Matte slutade jobba kom han förbi på en tår han oxå. (Och ja, jag åkte bil hem men det tyckte jag att jag förtjänade. Och nej, jag tog ingen kaka, lyckades stå emot idag oxå!) Just för tillfället sitter jag och väntar på avfärd till stadens biograf, min make har en förmåga att överraska mig ibland och detta är ett sånt tillfälle. Han har bokat två biljetter till Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden" och ska jag synda med en popcorn och Loka- så det så!


En taktikvila innan bion- vore ju för snöpligt om jag mot all förmodan skulle somna på bio- har aldrig provat på det än men nån gång kan det ju ske!


En liten sidokick till alla små män (eller stora, beroende på vad man menar- vissa är ju lite stor-trutade* flinar*) som håller med maken ang förra inläggets innehåll.... Kan bara meddela att det satt en nöjd, brett flinande man vid datorskärmen och läste om "stödet" han fick.... ingen nämnd, men säkert nån som tar åt sig :)


Ha det gott alla stora och små!