onsdag 2 september 2009

Jag ogillar skvaller....

... men ibland finns det skvaller som är roligt att föra vidare, speciellt då innehållet i skvallret är av positivt slag. Och nu ska jag leverera;

JAG HAR FÅTT FAST JOBB PÅ KAPPA!!!

Det är fortfarande för nytt för att hissen med budskapet ska gå hela vägen upp- men så är fallet ändå! :) Jag stod i bastun (läs; torka-tvättade-kläder-rummet) då min förra personalledare ringde för några timmar sedan. Efter lite chit-chat-prat om allt och inget kom så frågan; "får jag erbjuda dig en tillsvidare-anställning hos oss?" VA?! Ehh... på skoj eller?! Han hörde nog min förvirring för han frågade om jag satt ner och sen tog han ny fart och frågade om jag var intresserad av ett fast jobb. Ja, men JAAAA!! Givetvis! Så på måndag ska jag in på Kappa- på jobbet *flinar*- för att skriva på anställningspapper och torsdag 1/10 är det tänkt att jag ska börja min anställning. Mmmmmm.. det smakar gott då man tar orden "fast jobb" i munnen :)


Dessutom kunde inte dagen för beskedet ha kommit mer lägligt. Mattias jobbar som tidigare nämnt rejält mkt just nu och det gnager lite på hans samvete då hans arbetssökande fru ligger hemma i sin ensamhet och är risig med hosta, snuva och maraton-nysningar (ja, lite överdrev jag för SÅ synd är det inte om mig- men bara lite *S*) Så för några kvällar sedan föreslog han en myskväll på tu man hand med biobesök, restaurangmat och avslagna telefoner. Jag har sagt det förr och det tål att upprepas....han ÄR så underbar min make!! Nu kan vi njuta extra mkt av vår "file black and white", med lite rött till ;)


Nu ska jag njuta av min ledighet med a-kassa i dessa veckor som är kvar och det gör inte så ont *ler* Om två veckor ska vi ju till Hemavan för vår "vila- hjärnan- och- ladda- batterierna- vecka" som vi har varje höst. Vår första höst tillsammans hade Mattias en överraskning åt mig och det var just stugvistelse i Hemavan. Det börjar bli en tradition av detta - det blir fjärde året i rad vi åker och då får man väl ändå kalla det för en tradition?! Vi åker dit mitt mellan sommar- och vintersäsongen och det är vi nog ensamma om att göra :) Det finns knappt en själ i nejden så vi njuter av ensamheten och varandra. Eldar i öppenspisen, tänder levande ljus, bastar, läser böcker, tar en dagstur över till Norge, äter god mat och intar god dryck...sen kramas vi ju lite oxå ;) Härligt avkopplande är det och vi brukar vara som nya när vi kommer hem igen.


Har knåpat ihop några flaskkort men bildkvalitén är som crap men jag lägger ut dom ändå.

Kortet med husvagnen vill jag inte lägga ut förrän det nått fram till jubilaren så jag får vänta ett tag till med det.


Lunchade på stan igår med Pörni och det var god mat och trevligt sällskap :) Det är tur att jag har vänner som är bra på att sparka igång mig så saker och ting blir gjorda!!
I morse var jag hos lilla mor och käkade frukost med henne, trevligt med sällskap då Mattias sov efter nattjobb.


Så- nu har jag babblat av mig lite, nu ska jag göra mig representabel för ett biobesök. Godmaten tar vi nog med hem, det smakar bättre om man får jäsa i mjukiskläder i hemmet ;)


Sköt om er mina vänner!!!