söndag 30 augusti 2009

Det tar på....

... att vara arbetssökande! Det är lätt att få för sig att tiden ska stanna av eller åtminstone gå mer sakta så att man ska hinna dubbelt så mkt som normalt. Men så är det inte! Nu har vi haft vår barnvecka så jag har kommit upp i "normal" tid och jag och Matte har hjälpts åt med barnens morgonbestyr samt turats om att agera skolskjuts. Till veckan gissar jag att det blir aningens längre kuddkramning på morgonkvisten och det stora huvudskälet är- Matte :) Han ska jobba natt och då är jag solo efter kl nio på kvällen och det är då MIN pigga, kreativa tid börjar och jag kommer med stor säkerhet att hamna i scraphörnan i x antal timmar. Sedan kommer ju den underbara mannen hem ca 06.00 och kryper ner i "sked-läge" bakom mig och då sover jag ännu bättre än vanligt :) Det gäller att njuta då man kan!

Vi har haft en fotbollsdag idag men det blev mindre intensivt än jag befarade. Två av tre av familjens fotbollsspelare är snuviga så mamma har gett dom spelförbud. Vi åkte ut till Öjebyn för att se vår 00-tjej prova spela kommande års 7-manna och det såg riktigt bra ut :) Det är nästan så att 00-orna är för stora för 5-mannaplan, dom får inte riktigt det sväng- och benutrymme som dom börjar behöva. Kul hade dom och det blev blandade slutresultat på matcherna, förluster och vinster!

Mitt pensionskort satte en sten i rullning :) Det blev uppskattat och har lett till beställningar så jag gnuggar händerna och donar i värsta skapar-andan. Gissar att jag måste sätta av åtminstone två timmar/ dag till veckan för hemmet, för annars kommer jag att glömma tid och rum och bara pyssla! (inte helt normalt, nej- men jag har aldrig framhållit mig som normal heller *s*)

Här kommer en tjuvkik på ett egenhändigt ritat husvagn som ska på ett kort som är under konstruktion just nu ;)


Fingret ser riktigt bra ut nu, det är bara lite mer skinn som behövs så är ordningen återställd. Jag har inte mkt kvar av min penicillinkur - tack och lov- för min mage pajar snart ihop!!



Återkommer senare, just nu ska jag gosa med barnen innan dom lämnar detta hem för denna gång. Dessutom ska en huvudvärkstablett eller två slinka ner i strupen, trycket i luften tar kål på mig med hjälp av en blixtrande skallebang!!

Sköt om er alla mina läsare!!