fredag 7 augusti 2009

Grattis Pörni...

... på 26-årsdagen!! (eller var det 36?!?!) Skit samma, åldern är ju bara en siffra och man är inte äldre än man gör sig- så det så *s*

Jag och Mia har varit på stan och lunchat med vår jubilar och det var både gott och trevligt. Efter stadsturen tog jag bilen ut till Monkan och där satte vi oss ute vid deras söderhavspool och hinkade i oss isvatten... Två strandade... hmm.. det är fult att ljuga va?! Kan ju inte säga att vi såg ut som två läckerbitar med bikinimodell-kroppar men.... vi är ju inte heller som strandade vitvalar... men flerbarnsmammor är vi båda två och det har satt sina spår (att vi dessutom är gottegrisar gör ju inte saken bättre *host*) Men det var iaf varmt och skönt och förhoppningsvis har jag fått liiite mer färg på skinnet inför morgondagens bröllop. Jag är redan spänd inför ceremonin och jag vet hur jag funkar- redan vid inmarschen rinner tårarna i strida strömmar nerför kinderna så någon översminkning är det inte tal om på dop, bröllop eller begravning för min del.

Ikväll åker vi på "semester" i två veckor så jag kommer inte att vara datoraktiv förrän vid skolstarten. Vi har nämligen hyrt en av stugorna på Klubben, beläget vid havsbadet, i två veckor så vi ska vara där och mysa. Smurfit, som vi jobbar för, har bl.a sex st stugor på Klubben och i fjol hyrde vi där en vecka då vi hade barnen men ack ack... i slutet av veckan höll vi formligen på att slå ihjäl varann, både vuxna och barn.... Redan då sa vi att "nästa år ska vi ha en vecka MED barn och efter det en vecka UTAN barn" (lite vuxensemester är inte helt fel) och så blir det. Dessutom får vi sällskap av några kompis-par sista helgen så det blir trevligt.

Solen gassar och jag hoppas att vädret håller i sig. På söndag kommer kottarna ut och förhoppningsvis kan vi ta ett kvällsdopp nere på stranden. Våra 9-åringar ska sova i tält nån natt, vi tar det med som ett extra utrymme om någon behöver gå undan och få vara ifred (av barnen alltså, vi vuxna får snällt stänga in oss på dass om vi behöver egentid *asg*)


Jobbet har jag inte hört ngt om än, är anställd till 16:e och än har dom inte kunnat säga om jag får förlängt eller om jag får gå hem- pinsamt dåligt av ett så stort företag!!! Det kommer att finnas rätt många nya jobb i branschen så jag är inte orolig, men som sagt- ett besked är väl det minsta man kan kräva!! Nåja, jag mår bra mitt i min tvåveckorsledighet så jag ska inte klaga mer.


Två alster är skapade och dom visar jag upp vid tillfälle- just nu passar det sig inte ;) Men en bild kan jag ändå bjussa på, diggar cecilia torudd stenhårt och just denna bild har jag haft liggande länge.Nu ska jag slänga in den här- till den det berör :)



Ha det så gott, njut av den kommande helgen och ta hand om er!!

C U *vinkar och tar på mig foppisarna och går*