tisdag 25 augusti 2009

Rutinerna...

... börjar smått falla på plats. Alla stiger upp i rätt tid, käkar frukost, borstar gaddar och tåtar och åker till skolan. Kvar hemma- åtminstone denna vecka- blir mamman och pappan i huset. Bara vi två, vilken lyx va?! ;) Inte för att vi sitter ihopklistrade i soffan och delar saliv som tonåringar, näe vi har kommit ifrån det stadiet litegrann och blivit mer trygga och sansade i vår kärlek *ler*

Jag har gjort klart pensionskortet och Matte är ute och spikar. Arbetet med infarten fortskrider och igår började Matte och svågern Niklas med hmm... vad ska jag kalla det... soldäck... trallgolv... tjaaa, kärt barn har många namn. Detta ska iaf vara placerat på framsidan vid bron eller farstukvist som en del säger- utlovade bilder kommer så småningom ;)
Det fina med .... soldäcket kan vi kalla det- är att vi kan njuta av solens strålar och värme på förmiddagarna :) Efter arbetat nattskift brukar jag ta världsbladet (Piteå-Tidningen) och sätta mig på bron och njuta av solen innan kudd-kramning men nu får jag en fin uteplats med stolar och bord!


Så här blev pensionskortet som Matte ska ta med sig ut på skiftesmiddag imorn-
Framsidan


Detaljbild (min egenhändigt ritade fabrik *S* blomman är från Papirloftet)


Insida (med skitskum färg, den blev autoredigerad och jag ids bara inte fixa!)


Fingret börjar bli bättre, gissar att medikamentet börjar ge verkan... tyvärr gör det verkan även på magen, det är inte läge att chansa och släppa en fis hur som helst *suck* Lite hälsofil kanske gör lite bot och bättring på bacillusk-balansen. Och jag som mest troligt ska skjutsa till fotbollsmatch i Arvidsjaur idag, undra hur det ska gå?! 13 mil enkel väg med penicillinmage är inte att rekommendera.....

Nåväl, nu ska jag snickra ihop en jobbansökan, SunPine söker operatörer till sin nya anläggning på Haraholmen och söka måste man ju även om det finns gott hopp om att komma tillbaka till Smurfit.

I´ll be back ;)