måndag 14 september 2009

Ny vecka...

...nya utmaningar :)

Har just kommit hem från en snabbtur till stan. Det första jag gjorde var att åka in på jobbet för att äntligen få skriva fast mig på Smurfit Kappa- nu har jag papper med underskrifter på, så nu är det overkliga verkligt!! *lättad*

Sen hann jag in och justera mina brillor som fladdrade som bladen på vindenergi-snurrorna när jag rörde på skallen! Nu sitter dom där dom ska och det känns såååå skönt, nu kan jag skaka och nicka utan att dom hamnar längst ut på nästippen ;)

Har fått ett påpekande i förra inläggets kommentarer av vännen Pörni... Jag vet, jag har varit smått usel på att uppdatera bloggen *host* men jag hade lite mkt att göra igår och när allt var gjort var jag söndervärkt i kroppen så då blev det inget datoriserande. Stora dotra hade säsongens sista match igår och vi drog vinstlotten gällande fikaansvar. Detta hade mamman i familjen förträngt då vi satt tillsammans på lördagkvällen... Verkligheten kom ikapp mig på förmiddagen igår och det var bara till att baka en långpannekaka och koka kaffe för flera termosar. Barnlämning till andra föräldrarna gick bra och fotbollen gick bra (dom vann- jippiiii) men efteråt var kroppen som en 75-åring både vad gäller stelhet och värk! Snabbstoppade hos våra poolisar Monkan och Tommy för att lämna lite saker och där blev vi bjudna på en smarrig latte.... Monkan var inte pigg- rejält snuvig och Matte höll på att kvamna av i sällskapet av deras söta hund så vi var inte långrandiga där. Blev soffa, filt och kärleksfilm då allt var klart :)

Det är lite synd det där med allergier och astma. Vi kan inte ens sticka in skallen innanför vissa personers dörr pga att vi känner av djuren otroligt mkt medan det går hyfsat bra hos andra. Jag har dock lindrigare symtom, jag får kli och rinn i ögon och näsa och halsen blir i stort behov av en flaskborste då det kliar nåt så otroligt! Det är ändå överkomligt, Matte får samma symtom men utöver det så får han astma vilket är högst otrevligt!! Tänk att känna att luften inte kommer ut ur lungorna som den ska!!! *huuuu* Smått panik!

Nåja, en allergitablett kan lindra för stunden! :)

På tal om lördagen, vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans med Pörni, Anders, Anna och Janne. Sistnämnda par är gamla bekanta till mig som jag nyss har återfått kontakten med. Det är jätteroligt att det funkar så bra fast många år har passerat revy och det var så kul att vi alla sex satt i köket och spelade spel, surrade och drack- i en avslappnad stämning :) Pörni är oxå en gammal bekant till Anna och Janne så det var bara våra män som var lite "nya" i gemet, men det gick fort över *s* Det är ett glatt- även pratglatt- gäng... och då menar jag inte bara oss tjejer *ler*

Att sedan Anders tror att han är en baddare på tärningsspel gör ju bara saken roligare... Han har nog inte förstått att man som "kvällens värd" måste spela lite som när man spelar mot ett barn- visa hänsyn och lägga sig så nybörjaren får vinna lite... Nästa gång blir det att spela med det tunga artilleriet... eller kanske dånästa gång *s*
Tack vänner för en trevlig kväll!!! Det gör vi om snart igen!

Här kommer ett kort som jag gjort åt en golfspelande 40-årsjubilar. Har inte lagt ut det förrän födelsedagen passerat och det är dax nu ;)

Framsidan;


Insidan;


Händige maken har stått vid spisen i några timmar för att laga till nåt som luktar så ofantligt gott!! Han och två arbetskollegor brukar bjussa varann på lunch och detta är en sådan dag, det är deras T6 (träff nr 6). Det enda jag vet är att dagens lunch innehåller oxfilé, kantareller och potatiskaka... Hoppas det blir över lite åt mig till sen *ler* Smiter iväg till mor under tiden så dom får skvallra och smacka ifred ;)

Sköt om er mina vänner, ses och hörs senare ikväll!!
KRAMEN