tisdag 8 september 2009

Trevliga överraskningar...

... är alltid välkomna :) Dagen började med en skööön sovmorgon. Hux flux var klockan nästan 10 då övre och undre ögonlock behagade skiljas från varandra. Mattias hade skjutsat barnen till skolan- utan att jag ens hummat till i sömnen eller vaknat av barnröster eller stolskrap mot golvet! Då är man trött *s* Dessutom fanns det färdigt kaffe i termosen. Det lilla (kaffet i termosen alltså) är det enda som behövs för att man ska få känslan av vardagslyx :)

Efter lunch fick jag besök av min rätt så nyfunna vän Åsa som oxå är en inbiten scrappare, till skillnad mot mig gör hon mest superfina LO´s till sina album (något jag ska prova på när jag lessnar på kort-makeri) Vi surrade, drack kaffe och hade en trevlig stund innan det var dax för barnhämtning. Systeryster med småkottar kom på kaffebesök och...vi surrade, drack kaffe och hade trevligt :) Efter middagen var det så dax för mig och familjens lillkis att åka upp till Nicke och Mia för en pojk-klippning...vi surrade, drack kaffe... och ja visst ja, vi hade så trevligt där oxå! *S* Tala om att kaffetarmen fått sitt för ikväll, nu kommer jag att kunna läsa bok till långt efter midnatt- igen... om det beror på allt kaffe lämnar jag osagt ;)

Det var så kul att träffa allas vår bästa Lisa hos Nicke och Mia, det går länge mellan gångerna nuförtiden. Hon har- precis som alla andra mammor/pappor- fullt upp med hushållsgöromål, jobb och barnuppfostran. Men utöver det pågår dessutom en omorganisation i hennes och Magnus nyblivna gemensamma hem! Ska dit och inspektera...då det finns ett hål i den hektiska tillvaron *suckar* Måste bättra oss på att hitta tid till varandra!! Jag saknar dig Lisa!


Kolla in denna fina blomma;


Detaljbild (tur vi har fin kamera) KLICKA på bilden :)

Mia kom insladdandes på vår nygrusade gårdsplan i em. (Okej, nu överdrev jag igen- Mia sladdar inte, hon kör lugnt och sansat *ler*) Med sig hade hon en blompåse innehållande den vackra blomman på bild- denna fick jag för att jag fått fast jobb. HUR sött är inte det?!?! Tack Mia, det värmer än i hjärtat!!! :)


NU ska jag visa mitt husvagnskort som jag skrivit om förut, för nu har det nått mottagaren. För att göra en självklar sak ännu mer självklar så kan jag berätta att det är en husvagnsälskande tandsköterska som fyllt 40 år... fast det kan man gott och väl lista ut genom att se på bilderna *flinar*

Framsidan (har lånat svägerskan Magdas alfabet "Finale")


Insida 1


Detaljbild (gissar att alla i tandbranschen skrattar åt mina egenhändigt ritade saker *S*)


Insida 2


Och här kommer den- Husvagnen!!



Imorn bär det iväg till stan, ska investera i nya, väldämpade skor; gympa-/promenadskor! Överhuvudtaget händer det mkt i veckan, barnen har sista rycket med fotbollen så det är träningar och matcher om vartannat!! På söndag börjar innebandysäsongen för pojk-00:an så det finns ingen tid för ett litet andningshål mellan aktiviteterna. Tur att tjej-00:an har innebandystart om några veckor! Sen ska vi äta surströmming på ena skolan, hämta nya ytterdörren i Luleå....näe, jag ska inte räkna upp allt som sker i vårat liv för då somnar ni bättre än om John Blund svepte in er med sömnpulver! :)


Nu ska jag kvällsfika med min nyhemkomna man. Ha det gott och sköt om er!!