lördag 14 juli 2012

När det blir tyst....

...så är det oftast något hyss på gång ;)
Tidigt i morse skulle jag och lillsnorpan äta frukost men vid en koll i kyl, frys och skafferi så insåg jag att utbudet var knapert. Det finns en klar fördel med att alla barn utom Sally är sega och trötta på morgonen, strax efter åtta var hon och jag på rull mot en av stans stormarknader. Dom har en bra service, barn under 12 år och som är där i handlande målsmans sällskap blir bjudna på en banan att käka under tiden som dom vuxna färdigställer den tråkiga shoppingrundan. Perfekt, där stillades Sallys värsta hunger :) När vi passerade barnavdelningen med barnmat, blöjor och liknande så plockade jag på mig några återförslutningsbara, goda, lättätna men hyfsat dyra smooties...

Bild lånad från nätet

Eftersom jag använder mig av blipparn, alltså shop express, så fick ivriga tjejen äta upp en medan jag hämtade sista varorna. Fördelen med blipparn är att man ju redan slagit in varan så även om den är tom vid kassan så gör det inget, huvudsaken att man inte kastar bort den tomma förpackningen innan man passat kassan ifall det skulle bli avstämning! :) Då kan man ju ändå uppvisa rätt antal varor.

Dryga 700 spänn fattigare rullade vi hem och jag fick i mig en välbehövlig frukost. Sally ville ha en brödskiva och till den fick hon en fruktdryck (jag fuskar grovt idag ;))

Efter ett ordentligt grisande med maten så tvättade jag av henne och lyfte ner henne på golvet. Ouppmärksam som jag var så märkte jag aldrig att fröken fräken tog med sig fruktdrycken till tv-rummet. Normalt så får hon inte lämna bordet med något ätbart i handen, det enda som är okej är nappflaskan med vatten.
Tystnad råder.... När jag kommer in så står den söta men testande tjejen och skvittrar ut drycken med förpackningen upp och ner. Skvitt, plask, dropp.... Hon var blöt, lekmattan var blöt, golvet var blött... Skit oxå, men skyll mig själv liksom! Jag borde ha förstått att hon var rätt mätt i magen efter sin affärsfrukost och är man mätt så inbjuder det till matlek.

Well, well... Nu har presentsugna bonusdottern vaknat och snart ska övriga kids väckas om dom inte har vett att självvakna, halva dan har redan sovits bort ;)

Jag ska göra klart gräddtårtan som ska kalasas på idag, en väldigt enkel tårta men jag tror den duger ändå :)

Vä håires seda (vi hörs sen)!
KRAM