söndag 8 juli 2012

Min nya cykel....

...har rullat drygt 6 mil den här veckan. Sex mil! Det är fantastiskt bra, speciellt med tanke på att det är lazy-me som har trampat den framåt :) Jag gav mig ju den på att jag skulle cykla veckans fem nattskift och jag är rent stolt över mig själv för att jag lyckades genomföra detta utan urballning, inte ens vid regntunga skyar har jag ställt undan min moderna velociped!

Ca 6km enkel väg mellan jobb och hem. Med en app i mobilen blir ju allt mycket roligare. Lite bökigt att slå på appen- i detta fall Strava-, ner i fickan och dra igen blixtlåset, upp och trampa, öppna fickan vid framkomst och komma ihåg att stänga av programmet! Nån gång har jag haft en lååång tid på en kort tur och det drar ju ner det fina resultatet ;) BästMatte har beställt varsin cykeldator åt oss från The land far away så mobilen får funka tills jag har en liten lättavläst mojäng fastmonterad på styret.

Det är inte så lätt att tävla mot sin egen tid när man får oövervinnerligt hinder mitt i vägen... Med risk för lite MoraTräsk- varning; jag kan inte gå under det, jag kan inte gå över det, jag kan inte gå genom det..... Bara vänta. Skittåg! :(
Nåja, innan sommaren är slut så ska jag ha kapat min tid med nån minut och detta med eller utan tåg!

Lilla hjälpredan...

Överallt där vi är ska oxå hon vara, och helst vill hon ge en hjälpande hand ;) Här råkade hon hitta pappas målarstege och hips vips så skulle hon göra som han.

Vi har ju lite på gång här och där i och på huset. Matte har bytt ut några murkna panelbrädor på några utsatta ställen och innan ommålning så gör stora sonen sitt och hjälper till att skrapa väggen :)

Mellispaus ute på bron. Så kan man oxå äta melon, faststappad i skeden...

Cylekshop...

Jag tror att vi utan problem skulle kunna sälja några cyklar som står på gården utan att nån skulle sakna dom ;) När jag kom hem på morgonkröken så stod alla, för tillfället hemmavarande, tvåhjulingar huller om buller och för att kunna sova med gott samvete så ställde jag dom lite mer ordnat. Jag ska läxa upp mina familjemedlemmar för det var klart dåligt resultat vad gäller låsta cyklar och ändå har några av barnen fått sina cyklar stulna!

Gröna dörren?! Jo, den blir kvar minst några månader till men sen är tanken att den ska lämna plats åt en likadan vit dörr som vi har i stora hallen.

Det blev ett hattigt och hastigt inlägg, men jag orkar inte fixa till det för jag skriver med ena ögat stängt och det andra på halv kvart och igenfallande hela tiden. Nu har jag ledigt en vecka och ska unna mig en god natts sömn med liten ❤
KRAM