fredag 27 juli 2012

Det värmer...

...i mitt ❤ när våra "dina-mina"- barn kallar varandra för syskon. Då har man liksom lyckats med nånting bra! :)
Igår var vi in på Intersport och spinkade på stora sonen som sommarjobbar där. Stilig i arbetskläderna och väldigt kundvänlig i sitt uppförande. Det märks att vår snygga, lätt fåfänga, sociala kille är ett butiksämne- han skojar, skrattar och är hjälpsam när det kommer sko-letande människor. Varmt i mammahjärtat. När vi sedan pratar med kassörskan- en innebandymamma (vars dotter spelar med bonusdottern) så berättade hon att dom suttit och pratat om flickor-00 och att sonen sagt att hans lillasyster T spelar i det laget :)

När vi sedan sitter i bilen så säger bonussonen att han och S hoppat på studsmattan när en plastplopp gick sönder. Hans bästis heter oxå S så jag frågade vilken av dom han menade och då kom svaret "men min bror S" *ler stort*

Att vara syskon måste inte innebära blodsband utan det kan vara människor man delar vardagen med. Människor som man skrattar med, bråkar med, slappar med och skapar minnen med.
Jag blir så glad!