söndag 5 februari 2012

Testar....

...ytterligare ett inlägg med Bloggers app. Vet inte riktigt om jag gillar denna gratisversion men det kan ju ha att göra med min ovana. Det skulle vara lättare att uppdatera och spontanblogga om det gick att ta det direkt och "i händelsernas mitt".

Måste lära mig att få in bilder där jag vill ha dom och på tal om det så kör vi en "rapport från tvättstugan nr2" idag. Nu har vi inte bara tuttar (nappar) i maskintrumman, även barn kan återfinnas där om man inte hinner ta fast i byxmudden på pyjamasen :)

"Hoohoooo, vad det ekar här!"

Liten är inte pigg! :( Pannan är lite varm och hon lider av näsinkontinens- dvs snoret rinner i tid och otid. Dessutom kliar det väldigt i näsan vilket leder till ohyggligt mycket kladd i hennes söta ansikte om vi inte är uppmärksamma och framme med näsdukar med jämna mellanrum. Jag älskar normalt sett hennes blöta pussar som utdelas med stor iver och gapande mun men faktiskt, otacksamma mamman föredrar att finta lillan just i det mysiga ögonblicket för att få den snoriga pussen på kinden i stället för på munnen. Härdad är jag men nån måtta får det vara på "dela- snor- och- bacillusk- stunder" ;)

Trots en byxbenskramande tjej så har jag lyckats få nånting gjort idag på fm. Jag började med ett projekt i grovis (groventren)- bild kommer sen- och efter det så sorterade jag bort urväxta och upptvättade Sallykläder.
Nu är det läge att krypa tätt intill lillskrutten som kurat ihop sig på köksgolvet, liggande på min tjocka fleecejacka och med sköna amningskudden under huvudet ;)

Mys med mamma

Sköt om er och ha det superb!

KRAM

/Ps; eftersom jag måste in och efterredigera (flytta bilderna på rätt ställe) via pc:n så ryker nog denna app. Ut på jakt efter nån annan, bättre sort! Tips tas tacksamt emot ;) /Ds