måndag 20 februari 2012

Nya tag...

...med start idag!

Skam den som ger sig! På jobbet har jag fått höra att jag har "karaktär talgoxe" vilket kan tolkas som en rätt usel karaktär *S* Själv hävdar jag att den är som en såpbubbla- den håller inte länge utan spricker rätt omgående ;)
Nå, nu är det ledigvecka och då gör det inget om jag känner mig frusen och "svulten" i kroppen, det är värre när jag är på jobbet och ska ta in och lära mig nya saker. 800 kalorier/dag är för lite för mig under sådana omständigheter! Hjärnan fungerar inte, kroppen värker och jag fryser ända in i märgen! Nu när jag är ledig så fixar jag det bättre *host* tror jag... *host host* (det sista som överger en är väl hoppet va?!)

Igår var jag och lillsnorpan hos mormor medan Matte var med min bonusson på Teknikens Hus. Vi hade en lugn och skön stund i mormors och Lasses sällskap, just för dagen hade jag inget behov av ett rushigt teknikställe med en massa människor som springer runt och stojar :( Kul för det mesta men inte igår!

Den här fina scrapväskan fick jag av mamma för hon ansåg sig inte ha något behov av den. Senast i torsdags sa jag till mina vänner att jag ville ha en sån och nu har jag en :) Tack snällaste mamma!

När vi åkte hem från Luleå var vädret förjävla dåligt och det var en lättnad att landa in med bussen på gården. Efter en pizzamiddag och kvällsmys med gröt, pyjamas och gosiga bebiskramar, nattade Matte lillan medan jag väntade framför tvn med tända ljus och neglige... Haha, näe det sista var påhittat, nog var det mjukisbralla, huvtröja och försvarets tjocksockar som gällde- sexigt va?! ;)

Ljusen brann ner till hälften, klockan tickade framåt och den tänkta mysdrycken förblev oöppnad. Dirty Dancing började och min förväntan övergick till uppgivenhet. En misstanke föddes- jag kontrollerade och konstaterade, båda hade klockat in för natten :) (Matte låg fullt påklädd, tvärs över sängen i fotändan- ny version av Pippi långstrumps sovstil?!)
Nåväl, filmen var bra och jag tog en Ben&Jerrys som sällskap och det funkade oxå bra :) Idag har jag en energispruta till man så jag tror han ska få fortsätta med nattning hela veckan ;)

Nu ska vi gå ut i det vackra vädret med lillsnorpan nerbäddad i sin vagn. Jag säger hej så länge med den här underbart fina bilden jag nyss tog där jag lyckades fånga Sallys gosiga pappapuss <3

Ta hand om er!!
KRAM