söndag 5 februari 2012

Skissen....

....är upptejpad på väggen i grovis. Min skiss är ett första utkast och kommer att finjusteras men detta gäller som grund :) Vi är långt ifrån klara med tvättstuga/ groventre men det går framåt, sakta men säkert. Vissa saker får man helt enkelt ta pö om pö. Bland annat så är äntligen den nya duschväggen inköpt och monterad- bara en sån sak är ju guld värt i en familj på 8 pers där 7 struttar in i duschen på egna ben. Nu har vi två ställen att tvaga oss på och det är kanoners :)

Men tillbaka till grovis.... väggar och golv är nya och fina, det som saknas är en ny vit ytterdörr, en ny vit innerdörr och lister/ dörrfoder. Måtten på väggarna är ju helt... uppåt väggarna... för att vara fyndig ;) Så för att få saker att passa in så får man vara lite fyndig, därför har jag skissat upp en klädhängare som ska placeras där det knappt ryms något pga att "djupet" saknas. Trädet ska sågas ut ur en MDF- skiva, målas svart och pyntas med vita träbokstäver (välkommen) och röda knoppar. Inredningen i detta gråa rum går i svart/ vitt/ rött i dagsläget. Trädet ska gå ner mot en snart ditsatt golvlist och det ska monteras så det kommer ut en bit från väggen och på baksidan ska en ljusslinga monteras för att få ett snyggt bakgrundsljus.
Skohyllan blir en del för sig! Jag hoppas vi hittar nån modell som passar, annars blir det väl nån klurig lösning på den eftersom måtten ska vara rätt och det ska rymmas många skor :)

Tidigare har jag lovat före- under- och efterbilder från renoveringen och dom kommer men för stunden får ni nöja er med min lilla skiss :)

Så... Vad tror ni?! ;)