fredag 10 februari 2012

Som sagt....

....det är tur att vår arbetsgivare håller oss med arbetskläder och skor! Speciellt när man jobbar på Kappa och jobbar så hårt att skorna går sönder och dämpningen i sulorna blir utslitna ;) För på Kappa gör vi skäl för våran lön- oavsett vad ryktet säger :)

Jodå, lite skillnad på ny och gammal :)
I övrigt så trivs jag jättebra på jobbet! Kollegorna är hjälpsamma och tar hand om mig på bästa sätt. Jag kan fråga vad jag vill och dom är tålmodiga- än så länge iaf *S* Det är mycket att ta in och hålla reda på och det suger energi ska jag säga! Vissa dagar är jag helt slut i knoppen (och kroppen) när det varit mycket spring och mycket att hitta igen men det ska lätta allt eftersom jag lär mig min avdelning. Den sköna solen bidrar oxå till att ork och humör blir betydligt bättre! *ler stort*

Idag har jag veckans enda lediga dag och jag ägnar den bl.a åt tvättstugan och dess innehåll. Har hunnit köra några tvättmaskiner, tumlat, vikt och hängt. Jag är så less att sängkläder hamnar i oordning i skåparna - och i "fel" sängar för den delen! Just nu har vi inte många rena och tillgängliga ombyten till våran dubbelsäng eftersom både stora och små plockar åt sig första bästa linne när det ska renbäddas. I vissa sängar är det dessutom blandat hejvilt så det kan vara fel påskakan till örngottet osv. Vissa i familjen sover gärna med x antal kuddar vilket gör att det helt plötsligt bara finns ett örngott av ett set som ska i dubbelsängen- om ni förstår hur jag menar ;) Nå, nu ska det införskaffas ett gäng enfärgade underlakan och örngott så att det finns extralinnen att bädda med utan att pajja en hel bäddning ;) Jag uppskattar den goda viljan att alla hjälper till och gör sitt bästa och kan jag underlätta det med att hålla fram gott om tyg så.... Jamen givet, då gör jag ju det ;)

Men för att underlätta allt ytterligare så har jag stuvat in det som för stunden är rent och märkt hyllorna i linneskåpet så nu kan alla läskunniga se var dom ska ta sängkläder när dom ska renbädda sina lopplådor :)

Nu är det läge för lite bakning. Dels har jag hintat åt mina arbetskompisar att dom ska få hembakat när vi jobbar 24 timmar i helgen och dels har barnen innebandy och of course- arbetspass kommer man inte undan ;) Bakning är en bra syssla tycker jag för det är hyfsat snabbt ordnat och man snor ihop en långpanna när man har tid. Eftersom jag är ledig idag så gör jag nog bort det nu :)
I övrigt har jag inte fått så mkt vettigt gjort i veckan mer än att jobba men så är det vissa veckor. Jag är med andra ord inte så huslig och präktig som jag låter ;) Tur oxå att jag har en jäkla duktig man vid min sida genom livet!!

Ha en skön fredag alla fina läsare!
KRAM