torsdag 23 februari 2012

Mys...

...vid dagens frukost. Ibland är det bra att ha en frusen mamma i huset, då tänds en brasa trots en innetemp på godkända dryga 20 grader ;) Värme får man även av stearinljus och att jag är en ljusknarkare är välkänt! Resultatet av mitt missbruk är att vi kommer att få måla om våra innertak med jämna mellanrum för dom lär väl sota igen av alla hundratals stearinljus som tänds och släcks i huset ;)

Äntligen har jag pysslat ihop nånting! Jag fick en beställning på denna skylt som ska upp på en ytterdörr- perfekt när man har småbarn som vilar middag eller när skiftarbetare jobbat natt och grisar kudden :) Jag laminerade basen och vill man så kan man byta ut månbarnet mot ett annat motiv, en önskan och jag stämplar upp och färglägger nåt annat- praktiskt va?! ;)

Nu är det dax för nästa uppdrag från Buzzador och den här gången är det kakan Oreo som ska testas och buzzas :) Jag tycker att Buzzador är en fantastiskt grej, folk får testa gratis, dela ut gratisprover, blixtrapportera under provtid och avsluta med en rapport med personligt omdöme. Enkelt, gratis och roligt :)

Nu börjar skruttan ha många roliga, färggranna leksaker som blinkar och låter och faktiskt- trots att hon inte ens fyllt ett år än (men snart ;)) så vore det rätt skönt om hon fick sitt rum redan nu. Köket och tv-rummet belamras av hennes grejs och på bilden visas god ordning upp men gissa hur det ser ut när hon inte lunchvilar :\ Nå, man får se fördelarna med att ha henne nära, om några år är hon som alla sina syskon (+ merparten av dagens ungdomar) och isolerar sig på sitt rum ;) Man kanske inte ska göra deras rum så mysiga och inte heller se till att dom har varsin tv, dator, x-box och wiispel för vill man umgås så försvårar man det hela genom att "bona" in dom i sina rum.

Nu har jag bjussat på lite info med tillhörande bilder och detta duger inte. Nu är det "häng tvätt", "vik ihop rena kläder", "sätt igång tvättmaskin", "töm diskmaskin" och "njut av kaffe i sköna soffan" som står på agendan. Det gäller att passa på när maskin-marodören sover ute i sin vagn för annars klättrar hon in i maskinerna, kastar rena och smutsiga kläder omkring sig, plockar i besticklådan osv. Allt underlättar om man får jobba i ensamhet, ibland iaf ;)

Ha en skön dag och ta hand om er!
KRAM