lördag 18 februari 2012

En kväll....

...i lugnets tecken! När jag kom hem igår efter mitt sista 12-timmars förmiddagsskift för den här skiftcykeln, väntade en flaska kall skumpa och chokladdoppade jordgubbar på mig :) Detta avnjöts tillsammans med bästa maken efter att lillplutt somnat för natten. En av dom bästa inledningarna jag haft på en långledighet!

Med känsla av "pensiovarning" sjönk vi ner i sköna soffan och såg finalen i "På spåret" och sen såg vi filmen "War Horse", en bra snyftarfilm! Sen var det nattinatti och uret hade inte ens passerat 23 ;)

Även den här dagen blir lugn och skön. Vi har hunnit med två kaffebesök på fm, först kom H och surrade bort en timme och sen dök JE in på en tår- mycket trevligt måste jag säga!! Men efter lunch drabbades jag av huvudvärken from hell och kurade under en filt med vinterstudion och dess skidåkningar som sällskap. Liten har sovit ute, djupt nerbäddad och ombonad i sin vagn -för det är stormigt värre ute!- och Matte har... ja, jag har ärligt talat ingen koll på vad han gjort dom stunder han inte gjort mig sällskap i soffan ;)
Johan Olsson vann sitt lopp på ett strålande sätt, nu återstår att se hur det går för våra svenska damer (ärligt- har inga större förväntningar!)

I torsdags var jag på scrapträff med NLS tillsammans med vännerna M och L och det var jättetrevligt! Påbörjade min beställning på en "sovskylt" till ytterdörr men annars blev det i vanlig ordning en massa surr och skratt ;)

Så här kan det se ut när en nyfiken och oerfaren 11- månadersbebba får äta sin kvällsgröt med egen sked ;) Behöver jag tillägga att jag fick sanera köket efteråt?! :)

Snart finns det några bebbor att snusa på och kindstryka i vår bekantskapskrets ❤ Lilla Julia såg dagens ljus igår och om några veckor anländer en kille som inte har fått sitt namn skrivet i sten än så jag namnger han inte här nu, men oj vad jag är avis på dessa mammor! Jag vet, jag har nog många barn och jag vet att min kropp gjort sitt men ändå.... *suckar* Finns det så jättemånga saker som slår en liten, ljuvlig, fjunig, skrynklig, rosahudad, mjuk bebiskropp?! Tror inte det! Dessutom luktar dom godare än allt annat! Jag kommer nog aldrig känna mig 100% klar med bebisar men då måste man låta förnuftet och vettet segra mot viljan och suget! ;) Nu njuter vi av Sally och i framtiden hoppas vi på barnbarn (men om X antal år, inte än)

Nu blir det soffhäng, skidor och rykande kaffe. Känns fantastiskt lyxigt att ha det varmt och skönt när vinden piskar utanför fönstret och snön dalar ner- med risk för mängdökning mot kvällen. Att huvudvärken börjar ge med sig gör att det finns hopp om liv även om vädret gör sitt bästa för att bryta ner min söndervärkta kropp!

Ta hand om er och ha en skön lördag!
KRAM