lördag 5 mars 2011

I brist på annat....

...så roar jag mig med att ordbajsa lite här på bloggen :)
Det är mycket känslor och hormoner i gungning nu, i förrgår satt jag och strök mig på magen och hux flux så började tårarna strömma efter kinderna- bara sådär! Matte skrattade åt mig men var nog glad att det inte var "ond-tårar" , såna som kommer vid smärta eller dåligt humör ;) Nu är jag faktiskt inte speciellt arg av mig, inte mer än vanligt i alla fall *ler* för även vid normalt tillstånd så har jag nära till alla känslor åt alla håll.

Idag är jag patetiskt kärlekskrank, jag håller på att längta ihjäl mig tills Matte sovit klart efter nattjobb! Det var så mysigt när han kom hem imorse och kröp nära, nära och somnade andandes i mitt öra- då var mysfaktorn hög :) Synd bara att jag inte kunde tro mig och ligga kvar så länge, mitt bäcken höll på att krackelera så det var bara att föredra sittläge i soffan med tv:n som sällskap före en varm go man bakom ryggen.... Nåja, vi har tänkt oss många år tillsammans så jag hinner nog njuta ;)

Däremot ska jag passa på att få lite egentid med Matte innan kvällens arbetspass och hockeymatch. Jag är mer ego än vanligt och behöver lite extra tid och närhet av han nu och detta måste jag försöka få innan imorn för då kommer två kärlekslängtande barn hem och dom vill oxå ha sin del av pappan i huset :) Vi är många som delar på godsakerna i den här storfamiljen *S*

Solen skiner, snön formligen rinner av från taken och fåglarna kvittrar... Helt underbart! Ser fram emot våra kommande vårpromenader med "den blåa roysaren" (barnvagnen) Bara lillpluppen behagar komma ut nån gång. Våra barn har sportlov nu och hela kommande vecka och det skulle ju inte förvåna mig om vi ska föda då, typ en dag då Matte och barnen befinner sig på slalomskidor mitt i skidliften *S* Man ska inte göra allt så perfekt som vi gjort det, med fulltankad bil, laddad kamera, vattnade blommor, nystrukna och uppsatta gardiner... Näe, när läget är som mest kritiskt eller jä&#%gt- DÅ händer det ska ni se! ;)

En piggelinglass och skidskytte står på dagordningen nu.
Jag önskar er en skön lördag och var rädd om er!!