torsdag 3 mars 2011

Hemma än....

...och bebis kvar i magen *suckar* Jag vet inte vilka knep jag ska ta till mer än att hoppas. Igår var jag hos lilla Eddie och hade en förhoppning om att han med sin lilla stämma skulle locka ut liten men.... inte det. Sen fick jag med mig några påsar Samarin som tydligen kan ha en pådrivande effekt men.... inte det. Idag tog jag Matte i armen och vi begav oss ut på en promenad. Solen strålar men lika skönt som den värmer, lika kallt stormar vindarna kring öronen. Vi gick till det nyöppnade caféet som ligger en bit från vårt hem och även om det var jobbigt så var det skönt! Nu har även jag känt av våren :) Detta var sista rycket, om inte dagens promenad sätter fart på något så lägger jag mig raklång i soffan resten av tiden *ler*

Jag har haft trevliga dagar med goda vänner som sällskap och det gör att tiden går framåt på ett lättare sätt. Däremot är jag ingen tålmodig havande just nu, det är småstressande när telefonen ringer och frågorna "hur är det idag?" och "jaha, ingen bebis än?" kommer som ett brev på posten. Jag vet att det är av omtänksamhet och sund nyfikenhet men det som inte alla tänker på är att dom inte är ensamma om att ringa och "kolla läget", det kan vara sex-sju pers som frågar under en kort tidsperiod och då blir det lite jobbigt! Samtidigt uppskattar jag ju att folk bryr sig om och jag vill ju vara social och få surra bort lite tid... Lätt förvirrande va?! ;) Usch, nu lät jag otacksam och sur men det är svårt, jag känner mig kluven. Att jag är stentrött, svullen och allmänt less gör väl sitt till skulle jag tro.

Det blev ett halvneggo- inlägg idag men man kan ju inte alltid vara på topp, eller hur?! *ler* Nu blir det vila framför skidåkningen med en spännande bok inom räckhåll.

Jag önskar att ni får en fin dag och så tar ni hand om er!!