torsdag 31 mars 2011

Gubbjävlar finns...

...och jag träffade en sån i måndags. Jag, Mattias och Sally åkte till Luleå för att shoppa lite bebisgrejs och det var där vi "sprang på"- eller rättare sagt blev påsprungna av idioten. Vi var i ett av stans köpcenter och stod och pratade med mina söta kusinbarn innan vi skulle bege oss hemåt. Jag höll Sally i famnen då hon precis protesterat högljutt mot att ligga i barnvagnen ;) Vi stod vid rulltrappan och jag stod i en liten glugg mellan en pelare och väggen så i mitt tycke var jag inte i vägen men det tyckte uppenbarligen idioten som inte orkade gå runt pelaren som vanligt folk skulle ha gjort. Han skulle nödvändigtvis gena precis där jag stod och i stället för att be mig flytta på mig så gick han helt sonika in i ryggen på mig så jag flög fram. Sen muttrade han att jag stod i vägen och jag blev så paff att jag inte visste vad jag skulle säga mer än att påpeka "så trevlig man kan vara då" . Han ställde sig i rulltrappan och hela vägen upp stirrade han på mig. Jag vände mig mot han och pekade på min treveckorsbebis som låg i mina armar och sa "är du helt dum, jag har en liten bebis i famnen" och vet ni vad idioten gör?! Lyfter upp armarna åt sidorna, rycker på axlarna och menar "Och? Du var ju i vägen" Då kan jag säga att tigermamman tappade det vuxna, mogna, rationella tänket och beteendet och ropade "Gubbjävel!!" åt han.... inget jag är stolt över men jag var så arg och rädd att tårarna hotade att svämma över och även om folk runt omkring sneglade sensationslystet så fick jag bjuda på den kindrodnadsframkallande uppvisningen. TÄNK om jag hade tappat ner Sally i stengolvet?! Gubbjävel- jag blir så arg bara jag tänker tillbaka på det! Matte och kusinbarnen hann inte uppfatta situationen från början men när dom väl förstått hade idioten med fru hunnit upp på nästa våningsplan - och tur var väl det för en tigerpappa är nog inte heller rolig att ha att göra med i en sån situation *ler*


Jag tycker det är skrämmande att en vuxen person i ca 65-årsålder inte kan ha så mycket folkvett i kroppen att man först och främst öppnar käften och ber sina medmänniskor flytta på sig (jag hade t.o.m köpt ett otrevligt sätt att uttrycka sig på hellre än fysisk kontakt i form av knuff) Sen har man inget bland folk att göra om man inte har tid eller tålamod att uppföra sig någorlunda hyggligt. Hade gubben i fråga haft ett nedsatt intellekt så hade jag på något sätt haft mer överseende och till viss del förstående men har man alla celler där dom ska vara så ska man fan bete sig! För att inte hela mitt proppskåp skulle gå så intalade jag mig att han hade stora problem- men det tog länge innan jag slutade älta och spöa gubben i mina tankar *ler skyldigt*

Min slutsats- han hade inte fått något på länge så han var sexuellt frustrerad och ilsk som bara en gubbjävel kan vara! ;)


Nog orerat om det!!


Det här kortet är tillverkat och överlämnat till en tjej som flyttat till eget boende och börjat studera. För att få med både och, gjorde jag studietema på framsidan och flyttema på insidan. Bjussar även på en detaljbild med lite 3D-lack :)





Har stora problem med blogspot just nu (syns mest på styckesindelning, bilder och annan text är redan raderade) och har suckat och svurit mig less så jag avslutar mitt inlägg nu. Jag får återkomma sen när sidan inte gör som den själv vill och när jag har en mindre vaken och sällskapssugen bebis vid min sida :)


Ursäkta mitt ovårdade språk som återkommer genom hela det här inlägget. Jag kan nog inte bara skylla på min irritation över den knuffande idioten utan det beror till stor del på att jag är i ett "svär-stim" även muntligt... men det går över *ler* (vet av tidigare erfarenhet)


Ha det gott i vårsolen och sköt om er!