tisdag 12 april 2011

Gör ett nytt försök....

...och provar blogga, med förhoppning att det inte ska strula till sig eller att bloggen "gör som den själv behagar" På tal om strula; tonårsdottern avslöjade för ett tag sen att hon hade fått sig ett gott skratt på sin kära mammas bekostnad då jag pratade i telefonen med en kollega och sa " vi hade ganska mycket strul på jobbet inatt". I min värld innebär strul att något tjorvar, jäklas, går dåligt.... men i tonåringarnas värld har ordet en helt annan innebörd! För dom betyder det nämligen hångla! Så i hennes öron sa jag alltså " vi hade ganska mycket hångel på jobbet inatt" *HOST* Det är då det sista vi gör på jobbet- vad jag vet *S*

Vi hade barnen förra veckan och en annan rolig situation var när bonusdottern satte pappa i arbete :) Efter avslutad middag sa hon (på ett ungefär, kommer inte ihåg ordagrant) "pappa, kan vi inte låtsas att vi är utomlands och att du jobbar som en sån där på restaurang? Bara i typ fem minuter?!" Vi tittade på henne och brast ut i skratt. Hon ville alltså att pappa skulle jobba som en turkisk servitör och duka undan hennes tallrik så hon skulle slippa det! Barn är smarta! *S* Kan avslöja att det funkade, hennes pappa tog undan hennes tallrik och fortsatte sedan artigt och huvudbockande bordet runt och plockade undan allas prylar medan han frågade om maten smakat bra :)

Familjens minsta dotter har lyckats märka sig själv. När jag gav henne nattmålet för tre nätter sedan, såg jag att hon var skitig på ena armen och blev fundersam. Vad hade hon blivit SÅ smutsig av?! Sen studerade jag henne lite närmare och började småskratta- liten har i sin iver sugit sig så hårt på armen att hon fixat till sitt livs första sugmärke ;) Tyckte det var småcharmigt men mindre charmigt kändes det när vi var på 1-månadskoll på BVC igår och sköterskan upptäckte märket. Hjälp, tanken slog mig efteråt- tänk om hon för en sekund misstänkte att vi eller någon i vår närhet nyper lillan?! Nu tror jag att hon har så mycket erfarenhet och skicklighet och har fått så pass mycket uppfattning om oss att hon inte tror det värsta men nog hann jag rysa till när tanken om misstanke slog mig!!




Fröken växer så det knakar, på en månad har längden gått från 51 cm till 56,5 cm och vikten från 3545 gr till 4450 gr- en lång, smal brud :) Hon är så välmående och hennes tillvaro består mest av äta, sova och fylla blöja med div gojs :) Vi får fortfarande sova på nätterna, hon äter ett mål mitt i natten och somnar om direkt så jag klagar inte när hon - likt en björn som ska gå i ide- äter intensivt och i princip "suger mig tom" kvällstid. Klart värt det!

Detta har landat hos vännen Mias mamma som jubilerat. Det var riktigt kul att smyga upp i pysselhörnan och vara lite kreativ med fingrar och huvud :)









Nu ska jag vara lite nyttig och hänga tvätt och tömma diskmaskin innan vännen Pörni kommer på kaffebesök- det sistnämnda väldigt trevligt! :) Dagens inlägg kretsar i princip bara runt barnen men så är dom ju oxå mitt centrum i livet!

Ha det bra och sköt om er!!