fredag 4 mars 2011

Skynda fynda....

....på rea! Trots hockeymatch på tv (Modo-Luleå) fick Matte snällt bege sig till stans just nu enda lekvaruhus där dom hade kvällsrea. Väl på plats ringde han hem och storskrattade, det var knökfullt på alla parkeringar i anslutning till affärn och kön in var enorm! Det jag suktade efter var denna- en bärsele från Babybjörn- som reades ut för halva nypriset (600:-, nog dyrt ändå!)
bild lånad från Babybjörns hemsida

Dessutom var den aktuella modellen snygg, marinblå/ceriserosa... passande till båda könen :)


Näe, någon kö-kille är jag ju inte gift med så han bestämde sig för att åka därifrån, vi skulle köpa en sele sen- även om det ev skulle bli till ordinarie pris, bara han slapp köa och trängas. Hur det än var så kommer snyggo hem med den här kartongen i handen och jag blev SÅ glad!

Jag är en flitig användare av bärsele när jag har små barn, det är inte bara praktiskt inomhus när man vill ha båda händerna fria för div. aktiviteter, den är även perfekt när man är ute på trånga platser såsom ex mässor/ marknader- och i vår stad finns det ganska gott om sådana tillfällen under året :)

Igårkväll trodde jag att jag hade pyspunka för när jag ändrade läge eller utförde vissa rörelser, kändes det som att det sipprade vatten. Hmm... hur gör djur?! Ringde förlossningen som ville att jag skulle komma upp om jag var tveksam så skulle dom kolla läget men vad lockande... köra ca 6 mil för att konstatera bu eller bä! Tog en dusch och avvaktade och jag upplevde att det inte kom så mkt mer efteråt så vi blev kvar hemma. Det är lätt att få känslan av att vara inbillningssjuk och rädsla för att "störa" i onödan... Läget känns stabilt även idag men jag är uppmärksam på om det känns konstigt, då får vi snällt åka in för koll. I övrigt vill lillpluppen inte alls ut, det är nog lugnast och skönast på den nuvarande platsen ;)

Idag skiner solen och det är plusgrader- supervårigt! Jag funderar på ytterligare en prommis i den friska luften för nu blåser det inte storm som igår, men jag avvaktar till Matte kommit sig ur sängen. Törs inte gå själv i halkan ifall fästet under sulorna sviker mig, då är det tryggt att ha en arm att klänga sig fast i *ler*

Här ser man att våren gjort sitt intrång, halva torkvindan har kommit fram- och glödvärmaren oxå *s*


Ha det gott och sköt om er!