söndag 6 mars 2011

Fann min look-alike....

...igårkväll. Efter hockey och melodifestival och lite kanalzappning funderade jag på att göra en tidig kväll men fastnade framför "Bridget Jones". Typisk film som jag bara älskar, underbara skådisar, rolig handling och bra musik! Nåväl, i början av filmen kom ett halleluja-moment över mig då jag såg några små likheter mellan mig och Jones ;) Där satt jag och BJ i varsin soffa, iklädda varsin pyjamas med röd dryck skvalandes i strupen och en känsla av att vara blekfet och oattraktiv. Dom stora skillnaderna; jag drack hallonsaft medan hon drog i sig rödtjut, jag känner mig lycklig över min livssituation medan hon skrålade och tyckte väääldigt synd om sig själv- väldigt missnöjd med sitt liv.
Ett gott skratt fick jag mig i min ensamhet :)

Eftersom barnen beräknas komma hem idag så kommer jag inte att uppdatera varje dag då min dö-tid minskar. Jag vet att jag sagt så en gång förut och ändå är uppdateringsfrekvensen på Kebnekaise-topp ;) Jag vill bara inte att ni blir fundersamma om det blir tyst en eller tre dagar i rad, jag är med stor säkerhet framtung och hemmavid ändå *s*

Som en följd av att jag insett att jag går tiden ut och mest troligt över den *gaaaah*, har en ny flaska Gaviscon inköpts. Det är inget att grubbla på, drakelden måste bekämpas och då spelar det ingen roll om det är en 20 ml-dos eller en hel flaska som kommer att gå åt (men med handen på hjärtat så föredrar jag 20 ml för det innebär ju en förlossning rätt nära i tid *ler stort*)
bild lånad från nätet


Nu skriver jag inget mer- för tillfället i alla fall. Kan ju inte bladdra på bara för att.... :)
Ha det gott och take care!!