måndag 7 mars 2011

Dagen D.....

...är här och bebban ligger kvar i sitt bo :) Det var nästan som ett hån när jag kollade mailen och "Babycenter" hade skickat ett mail med överskrift "Ditt barn denna vecka -- nyfödd‏" Mmm...eller hur?! Inte mitt barn iaf! Annars är det faktiskt en riktigt bra sida att läsa om man är gravid eller vill bli eller har varit *ler* Varje vecka kommer ett mail om den aktuella graviditetsveckan och där kan man hålla sig uppdaterad. Men som sagt, just idag var det mindre kul att läsa rubriken på mailet :(

Har varit på kontroll idag, v39+6. Magen (SF-måttet)var 37 för tredje gången i rad och blodtrycket låg lite högt på 140/90 så morskan tog toxiska blodprover igen och ringde och bokade tid på specmödra imorn på morron. Skönt med en erfaren barnmorska som kollar upp saker ordentligt och inte lämnar något åt slumpen! Sen gjorde hon ytterligare en "fysisk undersökning" för att kolla om något hänt samt ev hjälpa till på traven *s* Det går framåt i utvecklingen, mer behöver inte ordas om här :)
Min widget som visar hur länge det är kvar står på 0 dagar kvar, ska bli spännande att se hur det ser ut imorn, om det är -1 dag *ler*

Vi tog en söndagspromenad igår upp till Nicke och Mia där vi fick gofika och en trevlig pratstund. Sen på kvällen fick jag sammandragningar med ca 16 min mellanrum så uppenbarligen är något på gång men det lär väl visa sig... barnen kommer idag och imorn och det innebär en hel del logistik för att få ihop barnhämtning, matlagning och sportlovsaktiviteter med en ev förlossning. Den stora nackdelen om det bär av när våra stora barn kommer hem, är nog att jag gärna ser att Matte kan stanna med mig och liten på BB (beroende på hur länge vi blir där) men risken är att det inte finns samvete/ ro i kroppen för det om barnen är hemma med skötning. Nu när det är sista bebban för oss så vore det kanske höjden av lyx att få ha det så, men om jag fick önska så.... Går allt som det ska så blir vi väl ändå inte kvar mer än max två dar så kanske, kanske att vi kan kosta på oss den lyxen- om den som sköter om barnen godtar det *ler*

Ska ta en liten prommis idag oxå efter lunch och se om vårsolen i kombination med tyngdlagen kan göra underverk ;) Sen kommer mina två kottar hem ikväll och Mattes två kommer imorn. Sistnämndas mamma var så snäll och behöll dom två dagar extra eftersom dom haft influensa och det vill jag absolut inte dra på mig nu! Så från ikväll är det full rulle här igen *S*

Nu är det lunchdax och sen promenaddax :)
Vi hörs och syns- ta hand om er!!